Du er her

Hele restaurantbransjen i en app

Staffers AS har lansert en ny app til restaurantbransjen. – Vi vil endre måten vi ser på tradisjonell bemanning, ved å linke sammen ledige skift med kompetente mennesker fra bransjen, sier gründerne bak appen, Christian Wright, Thom Berglund og Kristian Midjaas.
Av Redaksjonen
Publisert 14.12.2018 15:44


Thom Berglund (fra venstre), Kristian Midjaas og Christian Wright står bak Staffers AS. (Foto: Staffers)

 

– Nå er det slutt på å kaste bort tid på å finne ekstra personal. Staffers gir deg full tilgang til Oslos restaurantnettverk. Dette blir Norges nye jobbplattform for restaurantindustrien, fortsetter de tre. ​

Ikke bemanning

Staffers er ikke et bemanningsselskap, men en plattform hvor arbeidsgiver og arbeidstaker kan finne hverandre på en effektiv måte. Alle kontrakter blir laget og signert inne i appen.

Lønnsopplysningene til arbeidstaker blir sendt til arbeidsgiver etter avsluttet arbeid slik at lønn kan enkelt utbetales. 

Bakgrunn fra restaurantbransjen



Bak appen finner vi tre gründere som har lang erfaring fra restaurantbransjen, og som har arbeidet som både kokk, servitør, bartender og barista.

– Hvorfor startet dere Staffers?

– Vi ønsker at folk fra bransjen skal få mer kontroll over sin tid ved å kunne bestemme selv hvor og når de vil jobbe, slik at de får tid til tingene som betyr mye for dem. Samtidig løse alle bemanningsproblemer for bedrifter på en og samme plattform.

Pågang

I midten av november lanserte Staffers beta-versjonen av plattformen, for å samle restaurantbransjen på ett og samme sted. I første omgang er beta-testingen forbeholdt Oslo.

– I løpet av knappe fire uker har vi nesten 200 registrerte brukere og flere skift som har blitt fylt innen ett minutt. Interessen blant bedrifter har vært stor, slik at Staffers har sett seg nødt til å lage et køsystem for å ta inn flere bedrifter, forteller gründerne.

Skal revolusjonere restaurantbransjen

– Hva vil dere oppnå med Staffers?

– Vi ønsker å revolusjonere restaurantbransjen ved at bedrifter skal kunne tilknytte seg riktig kompetanse når det trengs, og samtidig gi alle i bransjen mulighet til å ha mer kontroll over sitt eget tidsskjema, sier gründerne.​

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca