Du er her

Gulating inviterer til stor folkeemisjon

Gulating inviterer til emisjonen «Tingsmenn til Tusen», som skal bidra til å videreutvikle Gulating-konseptet.
Av Redaksjonen
Publisert 08.11.2017 06:02

I stedet for å hente finansiering fra finansmiljøet, har Gulating valgt samme vei som skotske Brewdog ved å invitere følgere, samarbeidspartnere og fans som virkelig ønsker at Gulating skal lykkes. «Brewdog har gjennomført fire emisjoner, og de som ble med første gang har over 2000 prosent avkastning», heter det i en pressemelding fra Gulating

Gulating er på kort tid blitt landets største uavhengige kjede for ølutsalg og puber med fokus på håndverksøl. I dag består Gulating Gruppen av 30 ølutsalg og seks puber, og flere er under etablering.

Vil utfordre de store kjedene

– I Norge har vi i løpet av de siste 15 årene opplevd at lavpriskjeder som Kiwi og Rema 1000 har blitt dominerende krefter med solid kontroll på det norske ølmarkedet. Dette er et særnorsk fenomen. Gulating er et resultat av et ønske om å utfordre disse kjedene og gjøre ting annerledes. Vi tar hensyn til den sterke lokalpatriotismen og vi tilbyr et bredt utvalg av spesial øl. Vi ser at behovene har endret seg radikalt og denne trenden vil fortsette. Vår modell har gitt en sterk vekst, og de største investeringene er allerede tatt, sier administrerende direktør i Gulating, Rolf Ivar Skår.

Rekruttere dyktige franchisetakere

Emisjonen «Tingsmenn til Tusen» skal bidra til å videreutvikle konseptet knyttet til Gulating Ølutsalg slik at kjeden kan oppleve større og raskere omsetningsvekst. Her er det mulighet å gjøre om flere til kombinerte ølutsalg og bryggerbutikker.

Det vil også bli åpnet flere Gulating-puber der søkelyset er å rekruttere spesielt dyktige franchisetakere med tilgang til gode lokaler i befolkningstette områder.

Gjennom emisjonen ønsker Gulating å hente inn 10 millioner kroner.

Les mer på Tingsmenntiltusen.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her