Lysebu1

Gjev internasjonal hotellpris til Lysebu

Lysebu har vunnet prisen World Luxury Hotel Award for 2014/2015. World Luxury Hotel Award arbeider med å sette søkelyset på, og øke servicestandarden innen segmentet luksushoteller over hele verden. Prisen ble nylig utdelt under et arrangement i Sør-Afrika.

Publisert

Lysebu på sommeren. (Foto: Hotellet)

– Det er en stor ære for oss på Lysebu å ha vunnet denne prisen. Det er lagt ned mye omhu for å utvikle Lysebu til det ypperste når det gjelder kvalitet, bekvemmelighet og estetikk. Kvalitet er en forutsetning for alt vi gjør. Men like viktig er det at våre ansatte møter gjestene med ekstra omtanke, oppmerksomme blikk og et vennlig smil. Det er det som gjør forskjellen, sier Lysebus direktør Flemming Nilsen.

Utvikle vertskapsrollen

Lysebu på vinteren. (Foto: Hotellet)

– Vi er både ydmyke og takknemlige for å ha blitt tildelt prisen. Å vinne World Luxury Hotel Award, en internasjonal pris som går til hoteller med særlig høy servicestandard, beviser at vi har lykkes. Det er en anerkjennelse for det arbeid alle våre ansatte legger ned hver dag. Som medlem av De Historiske Hotel og Spisesteder arbeider vi kontinuerlig med å utvikle vertskapsrollen, med fokus på gjestfrihet, raushet og det ekte. Gjesten skal alltid være i sentrum, fortsetter en stolt hotelldirektør.

I 2014 var det fire hoteller i Norge som var nominert til World Luxury Hotel Award. Lysebu er også nominert for samme pris i 2016.

Prisbelønte Lysebu

Dette er ellers ikke første gang Lysebu blir prisbelønt. Restauranten på hotellet på Oslos tak ble nettopp kåret til «beste restaurant» i Historic Hotels of Europe Awards .

Og det amerikanske vinmagasinet Wine Spectator, vinens svar på Michelinguiden, har siden 2005 kåret Lysebus vinkjeller til en av verdens beste, og gitt Lysebu prisen «Best of Award of Excellence».

De Historiske Hotel & Spisesteder (DHHS)

Lysebu er medlem av De Historiske Hotel & Spisesteder (DHHS), som representerer 70 medlemmer bestående av mange av landets mest sjarmerende hotell og spisesteder. Medlemmene er alle selvstendige reiselivsbedrifter med individuelle særpreg og karakter, men som har viktige fellestrekk; En varm velkomst med personlig vertskap, god service, en vennlig atmosfære og høy standard i alle ledd.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS