Julie Edvardsen Eriksen på Sjøhuset Restaurant, en av restaurantene som er med i festivaluka i Kristiansand. (Foto: Tor Erik Schrøder)

Fra Spis for 100 til Spis ute-uka

Matfestivalen «Spis For 100» i Kristiansand omprofileres til «Spis-ute-uka».

Publisert
Raj Sharma fra Mother India Restaurant, som som satte rekord iår, stedet solgte hele 5389 tilbudsretter i løpet av uka i februar. (Foto: Tor Erik Schrøder).

På grunn av varslet prisvekst og lønnsvekst i Norge ser festivalen det helt nødvendig å om-profilere og utvikle konseptet for å møte fremtiden.

100, 125 eller 150 kroner

Endringen gjør det mulig for spisestedene å velge mellom å servere en hovedrett til 100 kroner, 125 kroner eller 150 kroner gjennom festivaluka. Det vil være helt naturlig at en cafe vil ha et mer rimelig tilbud enn en gourmetrestaurant.

I februar i år ble det solgt nesten 81 000 retter i løpet av festivaluka.

Foto: Tor Erik Schrøder

Les også: Solgte nesten 81 000 retter i løpet av en uke

Samme konsept

– Konseptet vil være det samme. Byens spisesteder inviterer deg til matkupp første uka i februar. Vi følger nøye med på hva som er trenden i utlandet, hos lignende matfestivaler, og har hentet inspirasjon fra blant annet Københavns «Dining Week», Londons «Restaurant Festival» og New Yorks «Restaurant Week», nå når vi skal spisse og tilrettelegge konseptet for fremtiden. Vi vil i fremtiden tilby ulike tilbud, fra de ulike spisestedene, hvert spisested vil servere en måltidsopplevelse til sterkt redusert pris hele festivaluka, melder Henning Ross Vestavik i arrangementskomiteen.

Spis-ute-uka arrangeres neste gang fra 5. til 11. februar 2018.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS