Coca-Cola zero 0,375

Coca-Cola zero øker

Salget av Coca-Cola zero øker i Norge. Den kalorifrie varianten økte salget med over 15 prosent i løpet av 2013.

Publisert

Selskapet satser sterkt på det kalorifrie segmentet, og lanserte blant annet ny flaskestørrelse på Coca-Cola zero i 2013.

– Vi er glade for å se at kalorifrie Coca-Cola zero økte salget i 2013, etter å ha økt måned for måned gjennom året. Coca-Cola zero er dermed produktet med kraftigst økning for Coca-Cola i Norge, og hovedbidragsyter til selskapets volumvekst her i landet, sier Stein Rømmerud, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Enterprises.

– Det kalorifrie segmentet er et viktig satsingsområde for oss. I 2013 lanserte vi blant annet en ny flaskestørrelse, 0,375 liter, på Coca-Cola zero, for å øke valgfriheten på våre kalorifrie alternativer. Og vi kommer til å fortsette med innovasjon og lanseringer av drikker med færre eller ingen kalorier også i 2014. Veksten til Coca-Cola zero viser at dette er et riktig valg, og noe forbrukerne ønsker velkommen, avslutter Stein Rømmerud.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS