LindemansRoseTrolltunga2

Norsk naturperle skal markedsføre australsk vin

Hvilket Norgesmotiv selger best? Tre av Norges vakreste steder konkurrerer om å være hovedmotiv når den australske vingiganten Lindeman´s skal markedsføre sin rosévin. Nå inviteres nordmenn til å stemme frem sin Norgesfavoritt som skal pryde vinen.

Publisert

Den australske vinprodusenten Lindeman´s frir til Norge når de nå utvikler nytt design inspirert av norske naturperler. I fjor sommer saumfarte vinhuset alle fjell og dalstrøk i Norge, i jakten på nytt hovedmotiv til sin bag in box rosévin. Nå er tre forslag til ny design klar, og Lindeman´s vil lodde stemningen blant nordmenn når de inviterer til avstemning for å kåre det beste designet.

Norgesperler i sommerprakt

Et enormt lokalt engasjement viste seg gjennom søknader fra store deler av landet. Til slutt stod Kjerag i Rogaland, Trolltunga i Hordaland og Trollstigen i Møre og Romsdal igjen som kandidater til å inspirere australierne.

− Nå har vi endelig fått de nye designforslagene som er inspirert av norske naturperler. I fjor sommer reiste vi med et internasjonalt filmteam i norske fjell- og fjordlandskap. På denne reisen fanget vi den spesielle stemningen i norsk vår- og sommernatur som vi forbinder med vår vin, sier Katrin Juvet som representerer Lindeman´s i Norge.

Nordmenn bestemmer

Nå er det opp til nordmenn å bestemme hvilken av naturskattene som skal være med og selge den australske vinen. Lindeman´s har opprettet en egen nettside der publikum inviteres til å avgi sin stemme på destinasjonen som er sin Norgesfavoritt. Er det Trollstigen, Kjerag eller Trolltunga som skal få nordmenn til å smake australsk rosévin det kommende året?

– Norge har så mange utrolig vakre og spennende steder at det å velge blir et luksusproblem, og det blir spennende å se hvilket sted som blir valgt, sier Juvet.

Dobling

Vinmonopolets statistikk for mars 2012 viser nesten en dobling i salg av rosévin sammenlignet med samme måned i fjor. Samtidig er det en beskjeden, men positiv, økning i salget av australsk vin. – Samtidig som rosévin øker i popularitet blant nordmenn, er det spennende tider for australsk vin, ettersom vi opplever økt interesse og etterspørsel. Mye av dette er sannsynligvis et direkte resultat av at nordmenn i enda større grad er bereiste utover Europa. Dermed utvides horisonten, også når vi handler på vinmonopolet, sier Juvet.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS