Tine-Birkeland Scandic

Ny markedssjef skal styrke Scandic i Norge

Tine Birkeland er Scandic Hotels’ nye markedssjef i Norge. Hun blir med det hovedansvarlig for all markedsføring av Scandic-kjedens 21 hoteller i Norge. – Jeg er ambisiøs på vegne av Scandic, og jeg skal jobbe hardt for å nå våre mål om enda sterkere posisjon i Norge, sier Birkeland.

Publisert

Tine Birkeland er ny markedssjef for Scandic Hotels i Norge.

– Vi skal tørre å være utradisjonelle og innovative i vår strategiske og kommunikative valg fremover, samtidig som vi definitivt skal være mer til stede online og i forkant av den digitale utviklingen, sier Tine Birkeland, som akkurat har inntatt Scandic sitt hovedkontor på Sjølyst.

Scandic Vulkan

Birkeland har erfaring fra ulike byråer som Rezer AS og Ashley Booth Design, og har de siste seks årene jobbet som konsulent og rådgiver i Concept Communication. Der arbeidet hun mye med åpningen av Scandic Vulkan i Oslo. Åpningen var så vellykket at Scandic og teamet som bisto nylig ble hedret med gull i reiselivsbransjens Oscar; HSMAI Adrian Award samt Ferdaprisen i 2011.– For å nå våre høye mål, er godt samarbeid helt avgjørende. Jeg kommer til å være en pådriver for en mer helhetlig kommunikasjon og for et tydeligere budskap. For å få til det må interne krefter, byråer og kanaler spille sammen og jobbe mer integrert for å lykkes. Kunder, partnere og konkurrenter skal få merke en forskjell, lover Birkeland, som startet i sin nye stilling i Scandic Hotels 1. mars.

Økt sin hotellportefølje

De siste årene har Scandic vokst kraftig og økt sin hotellportefølje, og har store planer fremover på det norske markedet. I sommer åpner et flunkende nytt hotell på Bystranda i Kristiansand, og neste år står Nordens største hotell og konferanseanlegg klart på Lerkendal i Trondheim. I tillegg åpner Scandic et nytt og spennende hotell i Stavanger, Scandic Stavanger City.

– Passer inn

– Hotellbransjen har et forbedringspotensiale når det gjelder å basere avgjørelser i enda større grad på faktakunnskap om hva kundene ønsker. I Scandic skal vi vite hva som driver våre kunder basert på kunnskap og analyse, og så skal vi levere på det. Tine passer ypperlig inn i det videre arbeidet med sin erfaring og kompetanse, og samtidig er hun et friskt pust som ikke er redd for å stikke seg frem litt. Det trenger både Scandic og hotellbransjen, sier salgs- og markedsdirektør Axel Huus i Scandic.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS