Coronaillustrasjon

Haugen-Gruppen hedret av Corona

Corona Extra er et av verdens aller største ølmerker. Like før sommeren avholdt Corona Extra sin World Summit, i Mexico. Norge og Haugen-Gruppen ble spesielt trukket frem, og vant pris for de siste års vekst.

Publisert

Corona Extra har hatt en eventyrlig vekst det siste tiåret. Her er noen fakta om suksessen til Corona:

* Corona Extra selges på fem kontinenter, og er tilgjengelig i 175 land.

* Verdens største Premium ølmerke, og femte største ølmerke totalt. Det er kun Budweisers to bestselgere, samt et brasiliansk og et kinesisk ølmerke som selger noe mer på verdensbasis enn Corona Extra.

* Corona Extra står alene for hele 27 % av verdens eksport av øl, med en vekst på 8 % i fjor mot 2009.

* 42 % av alt importert øl til USA er Corona Extra! Suverent største importøl i dette markedet.

Norge mottok internasjonal pris

Haugen-Gruppen mottok på den store World Summit-konferansen Mexico pris for resultatene i det norske markedet. Prisen ble gitt for det faktum at Haugen-Gruppen har oppnådd over 20 prosent årlig vekst i perioden 2007 – 2010.

– Hver eneste flaske Corona Extra du drikker, uansett hvor i verden du befinner deg, er garantert produsert i Mexico. Mange mener at dette faktum også er et av suksesskriteriene bak Corona Extras store suksess, melder Simen Eivindson Haugberg i Haugen-Gruppen.

Merkevare

Corona Extra har i de siste to årenes kåringer også blitt vurdert som verdens nest viktigste øl-merkenavn, i den store “100 Best Global Brands”-kåringen.

– Det brasilianske og kinesiske ølmerket eksporteres ikke i stor grad. Derfor liker vi å si at vi er nummer to i verden, kun slått av Budweiser, sier Simen Eivindson Haugberg i Haugen-Gruppen.

Pressemelding

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS