Corona Extra1 nett

Corona-veksten fortsetter

Corona Extra nådde nye høyder i 2008 med en vekst på imponerende 30 prosent, melder Haugen-Gruppen, som importerer ølet fra Mexico til Norge. Sett i forhold til det øvrige ølmarkedet i Norge som økte med 1,1 prosent er dette en markant økning for en enkel merkevare.

Publisert

- For femte året på rad kan vi nå notere en vesentlig økning i volum. Med en omsetning på nesten seks millioner flasker i 2008, har Corona for lengst avansert opp en liga og kan ikke lenger betraktes som et nisjeøl, sier brand manager Fredrik Hansen i Haugen-Gruppen AS.

Produseres utelukkende i Mexico

Corona representer noe annerledes og gir forbrukeren en følelse av ekthet og eksklusivitet.

Corona med sin meksikanske tilknytning, blir unikt fordi det ikke er lisensiert til andre bryggerier utenfor Mexico, smaken er derfor lik uansett hvor i verden du drikker Corona, uten påvirkninger av for eksempel lokale vannkvaliteter.

Unikt øl

"Øl nytes hovedsakelig i sosialt samvær og som i de fleste sosiale settinger er folk flest identitetsbeviste. Dette gjelder ikke bare for klær eller hårfrisyrer, men også for øl. Dette har effekt på Corona og skaper en identitet som ikke de norske bryggeriene klarer å tilby, der strategien ofte er lokal tilpasning", heter det i meldingen fra Haugen-Gruppen

Powered by Labrador CMS