Henriette Bendiksen er ansatt i Up Norway. (Foto: Up Norway)

Fra Booking.com til Up Norway

Etter over fem år i Booking.com, melder Henriette Bendiksen overgang til oppstartsselskapet Up Norway.

Publisert
Henriette Bendiksen. (Foto: Up Norway)

Ryktene gikk om en dame på Vestlandet som rekrutterte alle småhotellene til Booking.com. Litt irritert og litt nysgjerrig, bestemte daglig leder og gründer i Up Norway Torunn Tronsvang seg for å finne ut hvem dette var.

– Via en informant fikk jeg navnet til Henriette Bendiksen, og siden har jeg klart å overbevise henne om å komme over til «den gode siden». Jeg er veldig fornøyd med å ansette henne. Vi har ambisjoner om å løfte fram de lokale kvalitetsopplevelsene i Norge, samt gi internasjonale reisende muligheten for en helt ny digital kundereise. Da trenger vi Bendiksens kompetanse, og ideer om hvordan vi skal få samlet kreftene i et fragmentert norsk reiseliv. Her har vi en plan, uttaler Torunn Tronsvang i en pressemelding.

Utdannet innen reiseliv og relasjonsledelse

Henriette Bendiksen kommer fra Booking.com, er utdannet innen reiseliv og relasjonsledelse, og har også bakgrunn fra hotellbransjen. Hun mener hoppet fra en global reiselivsgigant til et lite selskap, som vil jobbe for å holde verdiskapingen i Norge, er svært spennende.

– Jeg gleder meg til å jobbe for at internasjonalt reisende skal få oppleve de unike kvalitetsopplevelsene vi har å by på i Norge. Jeg har erfaring fra et globalt firma, og vil ta med meg kunnskap og lærdom derfra for hvordan vi kan digitalisere kundeopplevelsen og våre samarbeidspartnere. Det blir svært viktig å få med seg lokalt reiseliv på hva vi forsøker å få til. Up Norway ønsker bærekraft og kvalitet, og da blir det viktig å matche riktig reisende med riktig tilbydere. Begge skal være fornøyde etter endt opphold, sier Bendiksen.

Les mer om Torunn Tronsvang og Up Norway her og i magasinet Horeca (nummer 6 2017)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her


Up Norway

Up Norway er et nytt reiselivskonsept som ønsker å endre reiselivsbransjen i Norge.

Ideen er å gi det enorme markedet av reisende fra Kina, USA, Tyskland og UK en enkel måte å velge kvalitetsopplevelser i Norge.

Reisende legger inn sine spesielle preferanser på nett – mat, sykling, løping, laksefiske, padling, dykking – og ut får man et sett unike pakkeopplevelser fra norske kvalitetsleverandører som kan bookes digitalt.

Selskapet ble startet av gründer Torunn Tronsvang i 2016.

Les mer på Upnorway.com

 

Powered by Labrador CMS