Froosh med nylansering i Norge

Smoothie-merket Froosh lanserer nå en ny serie smoothie med naturlige ingredienser.

Publisert

Plantebasert protein fra erter, solsikke og sesamfrø, samt koffein fra kaffe og guarana, tilbyr travle, forbrukere en måte å få mer ut av sine mellommåltider.

Froosh er det markedsledende smoothie-merket i Sverige. Smoothiene finnes i en rekke ulike smaker og størrelser. De små fargerike pappboksene «shorty» er de mest kjente produktene i Norge. Disse er tilgjengelige i de fleste dagligvarekjedene, samt i convenience og online.

100 prosent frukt og grønt

– Alle våre Froosh-produkter består av 100 prosent frukt og grønt, noe som gjør de til en kilde for flere næringsstoffer som finnes i de ulike frukt- og grønt-ingrediensene. Med vårt nye utvalg av Froosh plus får du fortsatt fordelene av to porsjoner frukt, og nå også med ekstra fordeler på toppen av det. Et av produktene inneholder for eksempel kaffeekstrakt. Den gir deg fordelen av koffein tilsvarende en kopp kaffe, et sunt mellommåltid og den deilige smaken av mango, alt i ett, sier «brand manager» for Froosh, Johanna Strand.

«Smoothie-serien Froosh plus er en naturlig plantebasert smoothie med frukt og ikke fra konsentrat. På samme måte som alle andre Froosh-produkter, er det ikke tilsatt sukker, konserveringsmidler eller andre kunstige tilsetningsstoffer. 250 ml pappemballasje er miljøvennlig gjennom at den er lett i transport og fullt resirkulerbar», heter det i en pressemelding.

Produktene

De tre nye produktene er Froosh plus energi, Froosh plus protein & Froosh plus naturlige urter

Energi-smoothien inneholder koffein tilsvarende en kopp kaffe. I tillegg til koffein og guarana, inneholder den knust mango, banan og acerola for en C-vitamin-boost.

Protein-smoothien har høye nivåer av naturlig protein fra erter, avokado og tahini-sesampasta. En porsjon inneholder åtte gram plantebasert protein.

Den grønne «avslappende» smoothien er fylt med ingredienser som tradisjonelt er kjent i urtemedisinen, grunnet deres helsemessige fordeler (f.eks sitronmelisse og kamille), balansert med sødme fra ananas.

To av de tre smakene har akkurat blitt lansert i Norge; kaffe-varianten og den med naturlig protein.

Froosh, en del av Fazer Group

Froosh ble etablert i Sverige 2008, og er kjent for sine fargerike frukt- og grønnsaksmoothier.

Froosh er siden 2017 eid av Fazer.

I november 2017 ble Froosh oppkjøpt av Fazer Group, og ble gjennom det en viktig del av Fazers nyeste forretningsområde; Fazer Lifestyle Foods. Fazer Lifestyle Foods tilbyr plantebaserte produkter primært rettet mot de nordiske markedene.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS