gulbete Foto Mathias Fossum

Bama lanserer interaktiv sesongkalender

Bama Storkjøkken har gjort det enklere for sine kunder å holde seg oppdatert på hvilke norske råvarer som er i sesong, og hvor de dyrkes – gjennom en ny interaktiv sesongkalender.

Publisert

Polkabeter, også kalt chioggiabeter. (Foto: Mathias Fossum)

«Bama Storkjøkken er opptatt av lokal mat. Å handle lokalt er en måte å tenke globalt. Jo mer produksjon av høy kvalitet som foregår på hjemmebane, jo bedre er det. For oss selv, for de lokale bøndene og for miljøet», heter det i en pressemelding fra Bama.

Hvitbetene er klare. (Foto: Mathias Fossum)

Opptatt av kvalitet

– Vi har godt over 600 produsenter i Norge. Dette er engasjerte og kunnskapsrike bønder som er opptatt av kvalitet og smak. Vi har også en stor kundemasse som er opptatt av det samme, nemlig råvarekunnskap, kvalitet og smak. Vi håper sesongkalenderen vil gjøre det enklere for kjøkkensjefene å planlegge menyer og formidle en historie knyttet til grønnsakene som brukes, sier marketingsjef i Bama Storkjøkken, Ingebjørg Hjortdahl.

Interaktiv

«Sesongkalenderen er interaktiv med responsivt design, som vil si at den fungerer like bra på alle plattformer (mobil, ipad, desktop). En månedlig oversikt viser hvilke råvarer som er i sesong og hvor i Norge de dyrkes. Du kan lese mer om hver råvare, ernæringsmessige fordeler ved råvaren, tips til bruk og oppbevaring, og historien om gården og bøndene», heter det i pressemeldingen.

Du finner sesongkalenderen på bama.no/storkjokken/sesongkalender

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS