Du er her

Webdagene i Oslo Spektrum

NASA og Google Design Sprint-designer Jake Knapp kommer til Webdagene, som i år arrangeres for 13. gang.
Av Redaksjonen
Publisert 10.10.2018 06:02

Jake Knapp regnes som mannen bak Google Design Sprint-metoden. Han stiller med både foredrag og egen workshop under Webdagene 17. til 19. oktober.

Stephanie L. Smith fra NASA JPL forteller om formidling av kompleks forskning.

Læring og kreativitet

Webdagene arrangeres for 13. gang. Med fjorårets ca. 1100 deltakere i Oslo Spektrum, markerte Webdagene seg som Nordens største fagkonferanse om digitale brukeropplevelser. Netlife satser på besøkstall i samme størrelsesorden i år.

–  Konferansedeltakerene får møte en gjeng flinke foredragshodere, eller lærere om du vil, for å bli tilført ny kunnskap og energi. Vi får lære av folk med andre perspektiver og erfaringer enn oss selv og som har fått til store ting, sier markedssjef Anja Regine Schönhaug.

Målgruppen

Målgruppen er designere, webredaktører, markedssjefer, webutviklere, kommunikasjonsfolk, forretningsutviklere, prosjektledere og andre som jobber med brukeropplevelse i digitale kanaler.

– Styremedlemmer, folk på C-level og ministre og andre i offentlige organisasjoner som steller med innovasjon vil også få stort utbytte av å komme. Her vil de få dialog med folkene som skaper løsningene de ønsker seg og inspirasjon til selv å bidra presist i innovasjonsprosessene de leder, sier Schönhaug.

Gode kundeopplevelser

Første dag er workshops. Selve konferansen er de påfølgende dagene 18. og 19. oktober. Temaer er gode kundeopplevelser på tvers av målgrupper og plattformer, effektivt kundeinnsiktsarbeid, hvordan digitalfolk kan bidra til miljøet, hurtiglæring og tilrettelegging av effektive hverdager.

En av lærerne er Jake Knapp som regnes som mannen bak Google Desing Sprints. Han stiller både til workshop og på scenen for å lære oss å bruke tiden vår riktig på jobb og ellers. Per Kristian Bjørkeng i Aftenposten Teknologimagasinet setter kunstig intelligens på programmet. Hanne Wetland i Netlife vil undervise i nyttetegning fremfor verbal fremstilling.

Cara DeFabio med bakgrunn fra blant annet Gizmodo Media Group vil lære elevene å bruke emojis som språk. UX-direktør Tobias Ahlin som har designet for Spotify og Minecraft kommer. Det gjør også hjernetrener Frank Wedde som, i en verden hvor mange blir distrahert og fraværende, vil gi elevene opplæring i hukommelsesteknikker.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca