Du er her

TUI satser mer på egen hotellportefølje

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje, og åpner 20 nye hoteller i 11 land
Av Morten Holt
Publisert 16.05.2019 17:00

TUI Gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia.

Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.

Satser mer på segmentet


TUI Sensimar Seno Resort, nyhet sommeren 2019. (Foto: TUI)

– «Hotels & Resorts», «Cruise» og «Destination Experiences» er TUIs største satsingsområder. Vi vil fortsette å prioritere vekst i disse enhetene, som allerede står for nærmere 70 % av gruppens totale inntjening. Hotellsegmentet er mindre syklisk enn den sterkt konkurranseutsatte tradisjonelle turoperatørvirksomheten, som nå står for 30 % av konsernets inntjening. Vi vil fortsette å prioritere våre investeringer i hotellsegmentet, skip og utvidelsen av våre digitale plattformer, sier styremedlem i TUI Group Executive Board Sebastian Ebel.

380 hoteller og 17 cruiseskip

TUI gruppen har i dag 380 hoteller og 17 cruiseskip. TUI i Norden vil innledningsvis tilby åtte av de 20 nye hotellene til sine nordiske gjester.

1. mai ble 10 av konsernets nye hoteller åpnet for sommersesongen, og de resterende hotellåpningene vil følge de neste ukene. I løpet av sommersesongen vil mer enn 20 hoteller være i drift, I tillegg vil TUIs nye yacht, tilhørende voksenhotellkonseptet TUI Sensimar, være på vannet fra og med mai.

– Vi utvider både vår egen hotellportefølje og våre konsepthoteller i samarbeid med joint venture-partnere og andre hotellpartnere, sier Ebel i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Faktaboks

TUI Norge

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet.

TUI Norge ble etablert i 1973, og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av selskapets mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia.

TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.