Du er her

Tilgjengelighetspris til Scandic

Scandics tilgjengelighetsstrategi har blitt kåret til verdens mest innovative tilgjengelighetsprosjekt. Nå er kjedens handicapambassadør invitert til å tale ved FNs kontor i Wien.
Av Redaksjonen
Publisert 13.02.2018 12:13


Foto: Scandic.

Bak kåringen står Zero Project, en organisasjon bestående av mer enn 3000 funksjonshemningseksperter i over 150 land.

Prisutdelingen holdes på Zero Project-konferansen som arrangeres 21. til 23. februar på FNs kontor i Wien. Scandic er invitert inn for å motta prisen, og snakke om sitt arbeid med å gjøre hotellene tilgjengelig for alle.

– En anerkjennelse


Scandics handcapambassadør Magnus Berglund. (Foto: Scandic)

Dette er en fantastisk anerkjennelse av det viktige arbeidet som alle på Scandic gjør hver eneste dag for å forbedre tilgjengeligheten for våre gjester - fra ledergruppen til alle medarbeidere på våre hotell, sier konsernsjef for Scandic Hotels Group, Even Frydenberg.

Scandics tilgjengelighetsambassadør, Magnus Berglund, har blitt invitert til å snakke om Scandics innovative praksis og tilgjengelighetsstrategi som har fått anerkjennelse verden over. Strategien inkluderer Scandics tilgjengelighetsstandard, en sjekkliste på 135 punkter som er laget for å kunne gi gjester med spesielle behov et høyt servicenivå.

Tilgjengelighetsstandarden omfatter hele Scandics tilbud og er en integrert del av alle produkter og tjenester på hotellene. I tillegg gjennomgår Scandics 16 000 medarbeidere interaktive nettkurs om tilgjengelighet med tester, tips og instruksjonsvideoer som viser hvordan man kan tilby den beste servicen til personer med nedsatt funksjonsevne.

Fantastiske hotellopplevelser for alle

En viktig målsetning for Scandic er å skape fantastiske hotellopplevelser for alle, og som den største hotellkjeden i Norden har Scandic mulighet til å bidra til positiv forandring i hele bransjen.

– Vi har arbeidet dedikert og strategisk med tilgjengelighet i mange år, og det har blitt en viktig del av Scandics DNA. Det som gjør oss mest stolte er når gjester forteller oss at når de bor på Scandic behandles de som hotellgjester, ikke som personer med nedsatt funksjonsevne, sier tilgjengelighetsambassadør Magnus Berglund.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her