Du er her

Tidenes juli på Scandic Hafjell

Hotelldirektør på Scandic Hafjell, Erik Fostervoll, forteller at hotellet har levert det beste resultatet i juli noensinne, og et belegg på 91 prosent. Han gir de ansatte æren for suksessen.
Av Redaksjonen
Publisert 20.08.2019 06:02

Hotellet, som for få år siden skulle legges ned og gjøres om til leiligheter grunnet mange år med underskudd og røde tall, leverte overskudd for første gang på 10 år i 2018, og sommermåneden juli 2019 er den beste for hotellet noensinne. Hotellet hadde da 91 prosent belegg.


Hotelldirektør på Scandic Hafjell, Erik Fostervoll. (Foto: Scandic Hafjell)

– Med 10 prosent økning i belegg og betydelig vekst i omsetningen, ble det igjen et meget solid overskudd, forteller Fostervoll, og fortsetter:

– Det er utrolig motiverende å se at det vi sammen på hotellet klarer å skape er et bevis på et godt samhold, og at vi har bevist at hotellet er meget bærekraftig og har i aller høyeste grad «livets rett».

Suksess med «Barnas hotell» i Scandic

De er et stolt personale du møter på Scandic Hafjell, som er driftet av Scandic Hotels siden 1. juni 2017.

– Hotellet fikk et stort løft da Scandic Hotels overtok hotellet. Det være seg revenue management, salgs – og markedsressurser, HR, søkelyset mot idretten og andre gode konsepter som Scandic har jobbet godt og lenge med, som blant annet den gode frokosten.

– Spesielt har vi lykkes bra med konseptet «Barnas hotell». Våre barneaktivitører og øvrige ansatte har virkelig vært nøkkelen til suksessen, forteller hotelldirektøren.

På «Barnas Hotell» kan gjestene glede seg og utfordre seg selv med klatrevegg i resepsjonen, som strekker seg nesten 10 meter rett opp, flere bordtennisbord, utendørs bungeetrampoline, hoppeslott, eget lekerom og masse mer.

Gjestetilfredshet

Det aller viktigste er tilfredsheten blant gjestene og alle gode tilbakemeldinger fra kanaler som Tripadvisor, Google etc. Til syvende sist er det fornøyde gjester vi levere av og de ansatte på hotellet er helt fenomenale. De har æren for at det har gått så bra og at vi fortsatt kan glede oss over å kunne ønske flere gjester velkommen til Hafjell og Lillehammer. I år har vi planlagt sommeren veldig godt og gitt et stort løft med konseptet «Barnas Hotell» som vi gjennomfører i alle ferier, sier Fostervoll.

Godt lokalt samarbeid

– Det er også viktig med godt lokalt samarbeidsklima med attraksjoner som Hunderfossen Eventyrpark og Hafjell Alpinsenter, som ligger like ved hotellet. Årets økning kommer av norske barnefamilier, men også besteforeldre som tar med barnebarn på tur. Og mange har også hatt gode opplevelse i den vakre fjellheimen vi omgir oss med sommer som vinter, forteller Fostervoll.

– Nå ser vi frem mot høstens kurs og konferanser, innsalget mot julebordssesongen, med påfølgende vinter på Scandic Hafjell, legger han til.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca