– Vi gleder oss over denne lanseringen og veien videre sammen med Vipps og Alipay, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. (Foto: Gry Traaen)

Thon Hotels klar for Alipay

Fire Thon-hoteller i Bergen tar i bruk betalingsløsningen Alipay fra januar 2019. Fra nyttår kan hotellgjester betale med mobilen i løpet av et par tastetrykk.

Publisert
Fra nyttår kan hotellgjester betale med Alipay hos Thon Hotels i Bergen. (Foto: Kilian Munch)

De fire hotellene i Bergen som tar i bruk Alipay først er Thon Hotel Rosenkrantz Bergen, Thon Hotel Orion, Thon Hotel Bristol Bergen og Thon Hotel Bergen Airport.

Espen Grotmoll er digital løsningsansvarlig i Olav Thon Gruppen. Her på pressekonferansen i Bergen med Vipps og Alipay. (Foto: Kilian Munch)

Gjøre hverdagen enklere

− I Thon Hotels ønsker vi å være ledende på teknologi i det norske hotellmarkedet og målet vårt er å gjøre hverdagen til den reisende enklere gjennom våre løsninger – uansett hvor du kommer fra. Thon Hotels har mange kinesiske turister, og det er fint å kunne tilby en betalingsløsning som de kjenner godt fra før. Etter nyttår kan Alipay benyttes på alle hotellene våre i Bergen, og vi planlegger å rulle ut løsningen i hele kjeden. Vi gleder oss over denne lanseringen og veien videre sammen med Vipps og Alipay, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen, i en pressemelding.

Det er Vipps som nå har inngått et strategisk samarbeid med den kinesiske betalingstjenesten Alipay.

Vipps-direktør Berit Svendsen på pressekonferansen i Bergen. (Foto: Kilian Munch)

− Konkurransen innen betaling blir mer og mer global, og vi mener at partnerskap med andre aktører gir brukerne våre de beste løsningene, sier Berit Svendsen, som leder Vipps’ internasjonale satsning.

Lanserte Vipps i 2017

Vipps ble lansert som betalingsløsning på nettsiden til Thon Hotels allerede i mars 2017. Thon Hotels samarbeider med Vipps igjen for å ta i bruk Alipay på hotellene.

− Vipps som betalingsløsning på Thonhotels.no fungerer veldig bra. Dette er en populær tjeneste som forenkler hverdagen for våre norske gjester. Med Alipay som betalingsmetode gjør vi reisen enklere for mange av våre utenlandske gjester. De slipper blant annet å tenke på valutaomregning, kontantuttak og føring av dagbudsjetter. De kan heller bruke tiden sin på det som betyr noe - å virkelig nyte opplevelsen av å være på et nytt sted, sier Espen Grotmoll, som er digital løsningsansvarlig i Olav Thon Gruppen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS