Du er her

Teknologiløft for First Hotels

TravelClick og First Hotels har underskrevet en eksklusiv samarbeidsavtale som sikrer First Hotels’ gjester, samarbeidspartnere og ansatte tilgang til markedsledende hotellteknologi.
Av Redaksjonen
Publisert 06.12.2017 01:44



Gode løsninger for sentrale reservasjonssystemer, såkalte CRS’er, er et av de viktigste suksesskriteriene i reiselivsbransjen. Nylig skrev First Hotels under en avtale med en av de markedsledende aktørene, TravelClick.

– Med denne avtalen tar First Hotels et stort steg inn i morgendagens hotellteknologi. TravelClick har en unik plattform og vi kan nå tilby hele vår hotellportefølje ledende løsninger innen inntektsmaksimering, distribusjon og gjesteadministrasjon, sier administrerende direktør i First Hotels, Vibeke Raddum.

Rask utvikling

Det var flyselskapene som først ute med CRS-løsningene. Disse bidro til å holde orden på reservasjoner, kapasitet og reisende uansett om flyturen ble bestilt i Paris, Kairo, Houston eller Hong Kong. I dag er CRS-ene høyteknologiselskaper som i vesentlig grad sikrer inntektsoptimaslisering gjennom områder som reservasjons- og bestillingsmotorer, weboptimalisering og gjesteadministrasjon.

– Vi vurderte flere leverandører, men så tidlig at TravelClick utmerket seg. For det første er deres eksisterende tilbud svært godt, men vel så viktig er deres evne og vilje til å videreutvikle produktet, sier Raddum i pressemeldingen.


 Administrerende direktør for internasjonalt salg i TravelClick, Jan Tissera. (Foto: TravelClick)

Flere nyvinninger

I år har selskapet blant annet videreutviklet en rekke prissettingsverktøy, datadrevne integrasjonsløsninger samt funksjonalitetsforbedringer. Flere nyvinninger kommer fortløpende. 

– Vi vil gå igang med flere utviklingsprosjekter med First Hotels, blant annet en fullstendig integrert lojalitetspoenginnløsing med vårt egetutviklede program iHotelier Booking Engine 4.0. For å nå våre ambesiøse mål er vi avhengig av tett dialog og hyppig oppfølging av First Hotels-teamet, og vi ser frem til å utvikle flere transformative løsninger sammen med dem, sier administrerende direktør for internasjonalt salg i TravelClick, Jan Tissera.

Klar for Norden

Tissera legger ikke skjul på at TravelClick er mer enn klare for å innta Norden.

Selv om vi er en global aktør med virksomhet i 176 land, er det ingen hemmelighet at vi i lengre tid har vært interessert i å finne en fremoverlent samarbeidspartener i det nordiske markedet. Dette fant vi i First Hotels og er sikre på at hotellkjedens gjester, samarbeidspartenere og ansatte vil nyte godt av denne avtalen. 

Raddum deler Tisseras store forventninger: – Dette er et samarbeid som Clicket fra første øyeblikk og som vi har store forventninger til.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Faktaboks

TravelClick

TravelClick tilbyr innovative, skybasert og datadrevne løsninger for inntektsmaksimering for hoteller over hele verden.

TravelClick gjør over 38 000 hotelleiere i stand til å ta bedre forretningsavgjørelser og kjenne, erverve, konvertere og beholde gjester. Selskapets sammenkoblede serie av løsninger omfatter forretningsintelligens, reservasjons- og bestillingsmotor, media, web og video og gjesteadministrasjon.

Som hotellpartner med over 30 års bransjeerfaring driver TravelClick virksomhet i 176 land, med lokale eksperter i 39 land og 14 kontorer i New York, Atlanta, Bucuresti, Chicago, Barcelona, Dubai, Hongkong, Melbourne, Myrtle Beach, Orlando, Ottawa, Paris, Shanghai og Singapore.

I tillegg fremmer selskapet mer enn 600 reisefokuserte samarbeidspartnere som hoteller kan utnytte.