Du er her

Storkjøkkenselskap i vekst 

Fast Food Service har vokst sammen med sine kunder i hele Norge, og passerte 100 millioner kroner i omsetning i 2018. I disse dager flytter FFS Norge inn i nye lokaler på Drengsrudbekken 6 i Asker. De nye lokalene er bedre tilpasset veksten selskapet har.
Av Redaksjonen
Publisert 09.08.2019 06:02

Kjell Arne Haakonsen (53) er utdannet elektriker, og hadde en drøm om å starte sin egen servicebedrift, med fokus på god og rask service som en viktig nøkkel til suksess.

Asker-selskapet Fast Food Service (FFS) ble etablert i oktober 1999.

Satser mot kjedene

FFS er en betydelig leverandør i storkjøkkenmarkedet med et spesielt fokus mot restaurantkjeder. Har kunder som McDonald’s, Burger King, Egon, Nespresso og Starbucks. Har i tillegg en del frittstående kunder og leverer til hoteller, sykehus, restauranter og cateringselskaper.

FFS utfører salg, prosjektering og installasjon av komplette restauranter i hele Norge. For en del av kjedekundene leveres nøkkelferdige løsninger, der de installerer, igangkjører og gir opplæring til brukerne av maskinene

Passerte 100 millioner kroner

Omsetningsutviklingen de siste fem årene har gått fra ca. 46 millioner kroner til over 100 millioner kroner i 2018, da selskapet hadde ca. 9000 serviceoppdrag. Driftsresultat før finanskostnad og skatt ble 4,2 millioner. 

«Selskapet har vokst organisk med positiv bunnlinje underveis. Å være tilgjengelig, få med dyktige folk på laget, og levere mer enn kunden forventer, har vært viktige elementer i veien til suksess», melder Haakonsen.

29 medarbeidere

FFS har per i dag 29 medarbeidere og er et ansatteid selskap. Selskapet reinvesterer overskuddet i økt organisk vekst

Selskapet er også en godkjent lærebedrift og tilbyr praksisplasser for elever som velger elektrostudier. Selskapet har hatt et godt samarbeid med NAV gjennom mange år

FFS ble miljøsertifisert i januar 2019, og arbeider nå aktivt videre med å skape økt miljøbevissthet hos alle sine medarbeidere.

35 millioner kopper

Noen av hovedproduktgruppene er; kaffemaskiner, frityr, juice maskiner, softis- og milkshakemaskiner, oppvaskmaskiner og grill. FFS har levert ca. 700 kaffemaskiner i Norge – som serverer ca. 35 millioner kopper kaffe pr år. Selskapet har også levert ca. 200 milkshake- og softismaskiner – som serverer ca. 10 millioner produkter i året.

Web-basert servicesystem

Selskapet har stått sentralt i utvikling av et web-basert servicesystem som holder kontroll på historikk på utstyr, garantihåndtering etc.

– Systemet har også et integrert kartsystem for forenkling av serviceplanlegging. En tett dialog med kundene er også mulig gjennom en nyutviklet kundeportal. Systemet brukes i dag av mange aktører innen storkjøkkenbransjen og brukes også internasjonalt i flere land, melder Haakonsen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca