Du er her

Spansk reiselivsgigant valgte norsk døråpner

Et av Europas største reiseselskaper, spanske Viajes El Corte Ingles, har valgt norske Attention To Details som døråpner og eksklusiv leverandør av conciergetjenester verden over for sine viktigste kunder.
Av ct_admin
Publisert 04.01.2013 05:45

Nordmannen Stig Egard (t.h) og selskapet Attention To Details blir døråpner for et av Europas største reiseselskaper, Viejas El Corte Ingles – her representert ved administrerende direktør Juan Josè Legarreta.

I 1995 startet nordmannen Stig Egard (46) startet sitt første reiseselskap for å markedsføre Spania som golfdestinasjon mot internasjonale turoperatører. I dag har Attention To Details verdensmetropolene som marked. I 2012 tilrettela Egard og hans kolleger styre- og ledersamlinglinger, kundepleie, premieringsturer og spesielle reiseopplevelser for over 15 millioner kroner.


Erfaringer og lokalkunnskap

– Det handler om å selge egne erfaringer og lokalkunnskap, og hele tiden informere kundene om hva som skjer innen ulike typer VIP-aktiviteter over hele verden, sier Egard.

Nordmannen Stig Egard og kona Ruth Vandermeer eier og driver Attention To Details, som nå blir døråpner for et av Europas største reiselivselivsselskaper.

Han har bodd utenlands i 20 år, og er spesialist på å finne de mest trendy hotellene, de feteste barene og de innovative restaurantene for sine kunder.  De fleste kundene er norske. Men nå har Attention To Details signert en avtale med det spanske gigantkonsernet Viajes El Corte Ingles, som i fjor omsatte reiselivstjenester for 2,4 milliarder euro. Avtalen gir nordmannen eksklusiv rett til å levere conciergetjenester til selskapets bedriftskunder. Det norske selskapet er den første aktøren innenfor denne nisjen på det spanske reiselivsmarkedet.


Lifestyle management

– Vi driver et moderne nisjeselskap innenfor ”lifestyle management”, som tilrettelegger for faglig innhold og spesielle opplevelser. Gjennom 20 år har jeg bygget en database med oppdatert informasjon om restauranter, hoteller, klubber og aktører det er verdt å besøke i mange av de viktigste verdensmetropolene. Kundene ønsker skreddersøm på sine turer. Folk er opptatt av design, god mat og drikke, og er villige til å legge noen ekstra kroner i en stor opplevelse når de kommer til en storby, sier Egard.

Ideen om å etablere conciergetjenester som eget produkt for bedriftskunder og privatpersoner ble sjøsatt for over ett år siden, og siden har Egard knyttet til seg lokale kjentfolk i 10 byer over hele verden – blant annet Barcelona, Madrid, Istanbul, London, Brüssel, Paris, København og New York. Hans døråpnere kjenner landet og storbyene ut og inn gjennom mange år i reiseliv, events, restaurantbransjen, kultur og underholdning.


En jungel av tilbud

– Storbyene er en jungel av tilbud, og vanlige folk har problemer med å orientere seg. Vi selger kunnskap og erfaring, fordi vi har bodd på alle hotellene, spist på alle restaurantene og frekventert barene og klubbene vi anbefaler. Og er Coldplay-konserten eller Barcelona-kampen du vil se utsolgt, finner vi en vei inn via vårt kontaktnett, sier Egard.

I motsetning til andre, internasjonale conciergekonsepter – som hos kredittkortselskapene Amex og Eurocard, eller den internasjonale medlemsklubben Quintessentially, er Egards tjenester tilgjengelige for alle. For en startpris på 60 britiske pund booker selskapet bord på en av New Yorks eller Londons hippeste restauranter. I romjulen sikret han to nordmenn eksklusive ringsidebilletter og plass på den røde løperen under Oscar-utdelingen i Hollywood i februar.

Med ni nyansatte og nytt kontor i Madrid, er Attention To Details, nå i gang med å innarbeide concierge-konseptet i et av Europas største reiseselskaper. Nå vil den norske døråpneren kapre nye markeder, og åpner også for samarbeid med flyselskaper, store reisebyråer og banker. Også norske eller internasjonale investorer fra reiselivsbransjen ønskes med på laget.

Pressemelding