Du er her

Sommernummeret av Horeca på vei til abonnentene

Årets fjerde utgave, og det siste før sommerferien, av magasinet Horeca i 2016, magasinets 48. årgang, er nå på vei til abonnentene. I dette bladet kan du blant annet lese større artikler om Støtvig Hotel, Bocuse d’Or og Beitostølen.
Av Morten Holt
Publisert 10.06.2016 16:11


Omslaget på Horeca nummer 4 2016. (Foto: Therese Fische/layout: Tove Sissel Larsgård)

Støtvig Hotel har virkelig truffet i markedet, og etter re-åpningen 11. november 2013, bød hotellet allerede i 2014 på et pent overskudd.

I 2015 ble det enda bedre. Eierne satt igjen med 11,50 kroner for hver hundrelapp som ble omsatt (8,5 millioner kroner på en omsetning på 74,5 millioner kroner).

Støtvig Hotel skulle by på noe helt annet. Være et annerledes hotell. Det har eier og drivere fått til, og i tillegg til å plukke priser fra alle hold, tjener altså hotellet svært gode penger.

Du kan lese mye mer om Støtvig Hotel i Horeca nummer 4,2016

Vi er best i Bocuse d’Or Europe

Norges deltaker Christopher W. Davidsen ble nummer to i Bocuse d’Or Europe i Budepest, bare slått av hjemmenasjonen Ungarn. Etter at Danmark havnet langt ned på resultatlisten denne gangen, er det nå bare Norge som har tatt medalje i samtlige Bocuse d’Or Europe-utgaver.

Davidsen & Co er nå i forberedelsesfasen mot verdensfinalen i Lyon i januar 2017, der han nå har k0ommet i en ønsket utfordrerposisjon.

Les alt om Bocuse d’Or Europe 2016 i magasinet Horeca eller på Horecanytt.no

Beitostølen leverer

Det er godt over 15 år siden at Atle Hovi & co satset på mottoet «4 fengende årstider». Og satsingen har båret frukter.

I fjor gikk åtte av 12 måneder i pluss for Beitostølen Resort.

Selskapet hadde en omsetning på 85,2 millioner kroner, med driftsresultat på pluss 10,3 millioner kroner, og et resultat før skatt på pluss 5,3 millioner kroner.

Les mer om suksessoppskriften, med et lengre intervju med direktør for Beitostølen resort, Atle Hovi, i denne utgaven av Horeca

Frokost på dagsorden

Vi har fulgt kåringen av landets beste hotellfrokost (Twinings Best Breakfast) gjennom en årrekke.

Nå er 30 hoteller (19 fylkesvinnere og 11 frikort, såkalte «wild cards») plukket ut til semifinalen.

Les mye mer om kåringen i magasinet Horeca, nummer 4 2016

Fra fjord til innland

Scandic Elgstua er én av de 19 nevnte fylkesvinnerne over. Hotellet har siden åpningen vunnet i Hedmark hver eneste gang. Denne våren er ny kjøkkensjef på plass.

Ronny Olsbø har tatt over etter Halvor Riisen Grøt.

Les portrettet med Olsbø i magasinet Horeca, nummer 4 2016

Mye å lese

Ellers i dette nummeret kan du lese større reportasjer om italiensk vin (Allegrini spesielt), om hotellnettsider og hvordan de fremstår, om Enli Vestheim på Listalandet og om sommerdrinker med konjakk som ingrediens.

Faste spalter

I tillegg til en rekke andre små og mellomstore artikler, er det som vanlig masse lesestoff i de faste spaltene Bransjenytt, Nytt om navn, Landet Rundt, Norden Rundt, Verden Rundt, Produkter, Bransjejus og Bransjekalender.

God lesning!

Du kan abonnere på Horeca her

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Faktaboks

Horeca

* Horeca er Norges største fagmagasin rettet mot hotell, restaurant, kafé, uteliv, kantine, catering og storkjøkken.

* Bladet er velrenommert som forum. Det ble etablert som bladet Storkjøkken i 1969 (48. årgang i 2016), og har opp gjennom årene hatt flere navn, deriblant Bedre Storkjøkken, Horeca Storkjøkken og Horeca Meny. Siden 2004 har bladets navn vært Horeca.

* Magasinet har også nettstedet Horecanytt.no, som stadig vokser og blir mer og mer brukt av folk for å holde seg oppdatert om hva som rører seg i bransjen.

* Bladet har i hvert nummer normalt mellom 64 og 92 sider (Smak-nummeret i 2014 var på over 100 sider) fullspekket med spennende, interessante og nyttig artikler som berører bransjen, og kommer ut sju ganger i året (fire før og tre etter sommerferien).

* Det er trykket på glanset papir, er limfrest og gjennomgående i fire-farger.

* Horeca er ett av mange fagblader i Ask media, som har hovedkontor på Grøset like ved Kirkenær i Grue kommune i Hedmark.

Les mer om Ask media her

Les mer om hvem som arbeider i magasinet Horeca og nettstedet Horecanytt.no her