Du er her

Skap ditt eget budskap med Tork

Med alle kravene som følger med det å ha restaurant, kan markedsføring havne langt ned på listen. Tork har lansert et nytt konsept som skal gjøre det enklere for innehavere av uavhengige og små spisesteder. ork Xpressnap er en serviettdispenser som lar deg designe ditt eget design og budskap til bruk både på dispenseren og i sosiale medier.
Av Redaksjonen
Publisert 04.07.2018 06:02



Innehavere av uavhengige og mindre restauranter har alltid flere roller i den daglige driften, fra å være kokk til å administrere hverdagen. Nå har de også fått enda en utfordring; et økt behov for å nå kunden i den digitale verden.

I følge en ny undersøkelse utført av hygienemerket Tork, vet vi at 57 % av restaurantbesøkende liker at restauranten kommer med tilbud på sosiale medier.

Gjennom sosiale medier har mindre restauranter en mulighet til å nå et bredere publikum enn tidligere.  Vi vet også at med alle kravene som følger med det å ha restaurant kan markedsføring fort havne langt ned på listen.

Sosiale medier er det nye «word of mouth»

Undersøkelsen viser at en sterk tilstedeværelse i sosiale medier og fremvisning av unike og personlige sider ved en restaurant tiltrekker seg restaurantbesøkende.

Oppsummeringen under viser flere høydepunkter fra undersøkelsen.

Øke antall besøk: Være aktiv i sosiale medier for å tiltrekke seg nye kunder.

* 78% av de som ofte spiser på restaurant følger restaurantrelatert innhold på sosiale medier, som for eksempel en kjendiskokk eller en lokal restaurant

* 49% av restaurantbesøkende bruker tid på sosiale medier for å oppdatere seg på nye trender og steder å spise

Mer verdi i hvert besøk: Den mest verdifulle annonseplassen kan være i din egen restaurant.

* 40% sier at promoteringer i restauranten øker sannsynligheten for at de vil legge igjen mer penger

* 21% av de som ofte spiser på hurtig-restauranter og caféer er enig i at en tiltalende promotering på bordet øker muligheten for å legge igjen mer penger

Gjenbesøk: Ved å være unik og personlig med gjestene, er sjansen høy for gjenbesøk. 

* 69% av de som ofte spiser på restaurant sier at et unikt konsept er viktig for å komme tilbake

* 62% er enige at en personlig opplevelse er øker sjansen for at de vil komme tilbake til restauranten

Nytt verktøy fra Tork



Med det nye digitale verktøyet fra Tork, kan restauranter enkelt dele budskapet sitt i sosiale medier eller på serviettdispenseren i restauranten
Det digitale verktøyet lar deg opprette og dele budskapet ditt øyeblikkelig ved hjelp av et par tastetrykk. Budskapet kan umiddelbart deles i restaurantens egne sosiale medier kanaler, eller det kan printes ut og vises på Xpressnap-dispenseren. 

Du kan velge å bruke ferdige maler eller ditt eget bilde. Budskapet velger du selv.

Les mer om konseptet på Tork.no.

Om undersøkelsen

* Undersøkelsen ble utført mellom 17. november og 13. desember 2017, blant et utvalg av 8289 europeere i alderen 18 til 60 år, som hadde spist på en restaurant minst én gang i løpet av den siste måneden. Det uavhengige firmaet United Minds utførte undersøkelsen ved bruk av webpaneler fra Cint.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Nøkkelord
Faktaboks