Du er her

Skal lede Nordens første Radisson Red-hotell

Norske Helene Hallre blir hotelldirektør for Nordens første Radisson Red-hotell, Radisson Red Aarhus.
Av Redaksjonen
Publisert 31.10.2019 10:29


Helene Hallre skal lede både et Radisson Blu- og et Radisson Red-hotell. (Arkivfoto: Morten Holt)

Helene Hallre begynte å jobbe i Radisson Hotel Group allerede som 19-åring. Etter noen år i ulike lederstillinger ved Radisson Blu Plaza Hotel, gikk turen til ett av Københavns mest legendariske og kjente hoteller; designperlen Radisson Collection Royal Hotel. Etter kort tid ble hun forfremmet til hotellsjef. Så gikk ferden videre til Aarhus, der hun ble hotelldirektør på Radisson Blu Scandinavia Hotel. Nå er det klart at hun også blir hotelldirektør på Radisson Red Aarhus, som åpnes neste år.

– Jeg er stolt og glad for å ha fått denne muligheten og ser frem til å lede begge hoteller sammen med veldig dyktige team, sier Hallre.

Åpnes våren 2020


Radisson Red er Radisson Hotel Groups internasjonale livsstilsbrand. (Illustrasjon: Radisson Hotel Group)

Radisson Red er Radisson Hotel Groups internasjonale livsstilsbrand, og det første Radisson Red-hotellet i Norden åpnes i Aarhus, Danmarks nest største by, våren 2020.

Hotellet får 78 rom, restaurant, bar, gym og møte- og eventområder, og får beliggenhet like ved Radisson Blu Scandinavia Hotel Aarhus.

Radisson Red er et utradisjonelt hotellkonsept, med en leken twist på det konvensjonelle», forteller Helene Hallre, som i et par år har vært hotelldirektør på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus.

Hotellet, som har 234 rom, har gjennom flere år har blitt kåret til det «det beste hotellet i Danmark utenfor København». Hotellet har dessuten 33 møterom, i tillegg til Aarhus Congress Center med plass til 1600 deltakere.

Annerledes hotellkonsept

– Radisson Red tilbyr noe annet enn den tradisjonelle hotellopplevelsen. Radisson Red er et trendy hotellkonsept som tilbyr utradisjonelle kunst- og designopplevelser og jobber for å gi gjestene en atmosfære som reflekterer byen som destinasjon, med spennende matopplevelser og er et knutepunkt for musikk- og konsertopplevelser, forteller Hallre og fortsetter:


Helene Hallre.

– Hotellet skal være «the living room», selve storstuen til Aarhus som inviterer alle til kreative og annerledes kunst- og kulturopplevelser. Med Radisson Red kan vi tilby gjestene et modig og lekent hotellkonsept og vår ambisjon er å være det naturlige og foretrukne møtestedet for innbyggerne og både fritids- og forretningsgjester».

Et ledertalent

På spørsmål om hvilke råd hun vil gi til andre som ønsker å bli hotelldirektør svarer hun:

– Grip de mulighetene du kommer over for å utvikle deg selv. Jeg har vært heldig og fått mange spennende muligheter og har takket ja til de aller fleste. Dette har gitt meg mange gode relasjoner, en bred erfaring; både innen faget, personlig utvikling og gjort at jeg har følt meg trygg til å vokse i bransjen og i stillinger. 

2016 var et minnerikt år for Hallre. Foruten topplederjobben ble hun også kåret til det tredje beste ledertalentet i Norge av E24, som den eneste aktøren fra hotellbransjen på den prestisjefulle topplisten. Hun ble i tillegg kåret til en av toppkandidatene i kategorien «Årets drivkraft».

I jurybegrunnelsen beskrives Hallre som sterkt forretningsdrevet, med meget god forståelse for hva som driver gjesteopplevelser, effektiv drift og konkurransekraft på lengre sikt.

Hallre ble tidlig kjent som en svært dyktig leder, og allerede i 2012 vant hun prisen «Young leader of the year» på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, og i 2014 ble hun kåret til «Årets unge leder» i hotell- og reisebransjen.


Helene Hallre har lang fartstid i Radisson Hotel Group. (Foto: Radisson Hotel Group)

Godt lederskap

– Det viktigste for meg som leder er å skape en arena der kollegaer og ansatte er kjent med forventningene, målene og mulighetene på arbeidsplassen og dette kan kun oppnås igjennom god dialog med de en har rundt seg, forklarer Helene, og fortsetter: 

– «Godt lederskap» skal jo skape suksess både for menneskene og økonomien i et selskap og jeg tror at nøkkelen ligger i å balansere mellom målrettet økonomisk styring og inkluderende lederskap der de ansatte føler seg sett og hørt og vet hva som er forventet av dem og hva de kan forvente av meg.

Den gode gjesteopplevelsen

På spørsmål om hva som er den viktigste trenden nå, svarer Helene Hallre den gode gjesteopplevelsen:

– Det viktigste er at vi til enhver tid har fokus på å skape de gode og minnerike opplevelsene for gjestene våre. Våre gjester er ikke forskjellige fra oss selv, vi ønsker å bli positivt overrasket når vi er ute og reiser, vi ønsker gode historier å fortelle venner og kjente når vi kommer hjem og vi ønsker å oppleve trygghet og vennlighet. Jeg tror stadig dette er det viktigste vår bransje må fokusere på. Vår jobb er ikke kun å møte disse forventingene men å overgå de, det er det som gjør at gjestene ønsker å komme tilbake gang på gang og dette som gjør at vi som selskap kan skape positive økonomiske resultater og samtidig vokse oss større, sier Hallre i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca