Du er her

Scandic sjarmerte Fornebu-folket

Hotellkjeden Scandic valgte bort store reklamekampanjer da etableringen av nytt konferansehotell på Fornebu ble feiret. I stedet gikk de ansatte fra dør til dør for å bli kjent med samtlige beboere på Snarøya. Søkelys på godt naboskap har stått sentralt i forbindelse med åpningen av Scandics nye kurs- og konferansehotell på Fornebu.
Av ct_admin
Publisert 27.09.2012 09:15

Administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold slår av en prat med Hans F. Gjersøe, som vokste opp på tomta der Scandic Fornebu åpnet i midten av september.

– Det å ha et godt fotfeste i lokalsamfunnet er svært viktig for oss. Det nye hotellet er skreddersydd for kurs og konferanser, men vi håper også at de som bor her vil besøke oss og benytte seg av fasilitetene våre, sier hotelldirektør Niklas Lindström.


Ut til naboen

I mai dro 11 hotellansatte ut i nabolaget. Samtlige husstander ble besøkt og 300 kjølebager med gaver og informasjon, ble delt ut. I tillegg ble folk oppfordret til å være med på en idédugnad, gjennom å komme med forslag til hvordan gjøre Snarøya til et enda bedre område å bo i.- Blant annet var det noen som ønsket seg en gjestebrygge, mens andre foreslo å arrangere årlige 17. mai-fester. Selv om vi ikke kan realisere alle forslag som har kommet, jobber vi nå med å få iverksatt en del av dem, forteller Lindström.


Nabosjarm

Scandic gjorde også andre ”sjarmørgrep”, som å ønske nye beboere velkommen til nabolaget med blomster på døren. Det ble sendt kake med bud til Nesøya eldresenter, i anledning et treff for pensjonister i området. Kake fikk også Snarøya skole, hvor den ble brukt som premie i skolelotteriet.

Da nabokampanjen ble avsluttet med en stor gatefest i juni, så det også ut til at befolkningen hadde merket seg hotellets tilstedeværelse. Over 600 mennesker møtte opp og ble servert grillmat og fiskesuppe, mens blant andre The Voice-stjernen Shaun Bartlett sto for underholdningen.


– Lokalmiljøet er hjørnesteinen

– Lokalmiljøet er hjørnesteinen ved ethvert hotell vi åpner. Gjennom gatefesten fikk vi anledning til å bli kjent med våre naboer og forhåpentlig ble de også kjent med oss. Fornebu skal ikke bare være et sted å bo, men også et sted å leve. Vi gjør vårt ytterste til å bidra til dette, sier Lindström.

Nabokampanjen er gjennomført i samarbeid med PR-operatørene. Kundeansvarlig Martin Pira mener Scandic vinner på å være tro mot sine kjerneverdier: casual, caring og creative.

Scandic Fornebu.


Lokalmiljøet

– Det er morsomt å jobbe med en kunde som ser verdien av lokalmiljøet. Andre hoteller åpner med glitter og glam, mens Scandic valgte å gjøre det motsatte. De inviterte til en folkefest for nærmiljøet, og demonstrerer med det at hotellet ikke bare er en arena for kurs og konferanser, men også et tilbud for lokalbefolkningen i det daglige, sier Pira.

Pressemelding