Scandic Lerkendal. (Foto: Morten Holt)

Scandic og RBK tar av i sosiale medier

Scandic satser tungt på å være idretts-Norges foretrukne hotellkjede. Nå tar Scandic Rosenborg til nye høyder med en volley-video som tar av i sosiale medier.

Publisert
En volley fra Scandic Lerkendal tar av i sosiale medier. (Foto: Scandic Hotels)

Scandic Lerkendal er Trondheims største og høyeste hotell.

Hotellet ligger bare et fotballspark unna Lerkendal stadion, nærmere bestemt 74 meter over Lerkendal-matta og 84 meter bort. Hotellet er i tillegg til å være et stort møte og konferansehotell, også skreddersydd for idretten, med hotellrom, møterom og fellesarealer tilpasset idrettsklubber og lag. Scandic er stolt sponsor av Rosenborg Ballklub, og har dermed tilgang til fjorårets regjerende serie- og cupmestere noen timer i forkant av sesongoppkjøringen. Det resulterte i en film som nå går viralt, heter det i en pressemelding fra Scandic Hotels.

Se filmen her

Utsikt mot Lerkendal stadion fra Scandic Lerkendal. (Foto: Morten Holt)

– Tar idretten på alvor

Scandic Lerkendal er Trøndelags høyeste hotell. (Foto: Morten Holt)

– Scandic tar idretten på alvor. Med utgangspunkt i idrettsutøvere på reisefot har vi tilpasset alt i fra frokost-tilbud til hvordan enkelte av rommene våre er designet. Vi kan derfor med hånden på hjertet si at vi er «alt for sporten». Med denne idéen ønsket vi med en kreativ tvist å vise faktisk hvor tett vi er på idretten. Da er det ekstra gøy å se engasjerte RBK-spillere putte ballen i mål, med det som må være verdens råeste volley, sier markedsdirektør i Scandic, Tine Birkeland.

150 000 visninger

I skrivende stund er videoen sett mer enn 150 000 ganger, ca. 500 000 personer er nådd, og den er delt 1000 ganger på Facebook – og tallene øker raskt.

Scandic Lerkendal. (Foto: Morten Holt)

Birkeland tror det er kombinasjonen av et kult stunt, profilert klubb og kjente fjes som gjør filmen populær.

– Det er ikke hver dag man ser Pål André Helland legge opp til volley fra 74 meters høyde. Filmen er morsom og vi er glade for at vi fikk denne muligheten samme med RBK. At den er populær i sosiale medier er veldig gøy for oss, sier Birkeland.

Riktige «ingredienser»

Det er reklamebyrået JCP Ignite som har bistått Scandic med løsning og produksjon.

– Når vi får tilgang til et av Norges høyeste bygninger og et av Norges beste fotballag, har vi jo «ingrediensene» til å koke opp noe gøy. Vi hadde lyst til å utfordre Rosenborg og Scandic på en litt annerledes måte, og heldigvis er både kunden og spillerne modige. Selv om Dorsin skalv litt på grunn av høydeskrekk, og Jensen skalv litt av kulda etter over 40 forsøk på å treffe en ball som kom som ei kule i medvind, så gikk det til slutt veldig bra både for hotellet og laget, sier Eirik Moldal Andersen, kreatør og tekstforfatter hos JCP Ignite.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS