Du er her

Ringnes satser på alkoholfritt

Onsdag 2. mai lanserer Ringnes flere produktnyheter i kategorien alkoholfri drikke. – Målet med satsingen er blant annet å øke andelen av de alkoholfrie variantene i ølkategorien til det dobbelte innen 2022, sier brand manager for Munkholm hos Ringnes, Pål Strutz.
Av Redaksjonen
Publisert 27.04.2018 19:48



I tillegg til mindre bokser og ny design på de fire Munkholm-variantene, vil det komme en ny alkoholfri utgave av både Somersby eplecider og ølet Kronenbourg 1664.

Trend

– Det er en sterk internasjonal og nasjonal trend at etterspørselen etter lavalkohol og alkoholfrie varianter av drikke som ofte assosieres med alkohol øker. Bare i fjor økte Carlsberg-gruppen sitt salg av de alkoholfrie variantene med hele 15 prosent fra året før. Det er en trend vi tror vil forsterke seg, sier Strutz.

Les også: Alkoholfritt øl er trendy (publisert mars 2017)

Samfunnsansvar


Alkoholfri 1664.

Som den største aktøren i Norge innenfor alkoholfrie varianter av etablerte, alkoholholdige merkevarer, ønsker Ringnes ønsker å være en spydspiss innenfor denne satsingen.

Ifølge Strutz handler det både om en ren forretningsmessig vurdering, men også om å ta et enda tydeligere samfunnsansvar.

Vil tilby kald øl uten alkohol i butikk

– For mange forbrukere oppleves det per i dag som forunderlig at de ikke kan hente seg en kald alkoholfri øl eller cider fra butikkens kjøleskap. Med vår satsing ønsker vi både å gi forbrukeren flere alkoholfrie alternativer av høy kvalitet, men også å gjøre dem tilgjengelig der det er naturlig, som for eksempel fra kjøleskap i butikken, sier ansvarlig hos Ringnes for den alkoholfrie storsatsingen.

Ny og yngre design

I tillegg til de nye alkoholfrie alternativene av allerede populære alkoholholdige drikkevarer fra Kronenbourg og Somersby, fornyer Ringnes også sine fire Munkholm-varianter.

– Vi har gjort en betydelig investering i Munkholm for å øke attraktiviteten til produktet blant forbrukerne. Vi har redusert boksstørrelsen til 0,33 liter for å tilpasse oss det forbrukerne etterspør. For både Munkholm Original, Fatøl, Bayer og Weiss har vi også gjort designet på boksene nytt og yngre, forklarer brandmanageren for Munkholm.


Somersby non-alko.

Alkoholfri Kronenbourg 1664 og Somersby         

Nå lanseres en alkoholfri versjon av 1664 Blanc. Med hint av fersken, koriander og sitrus kombinert med lav bitterhet, egner denne seg til sommerdager hvor du ikke vil drikke alkohol. Den passer som apéritif, og til retter med skalldyr og hvit fisk eller til fruktbaserte desserter. 

Somersby kommer nå også med en alkoholfri eplecider.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her