Du er her

Rica Hotels fikk Nordnorsk Markedsføringspris

Rica Hotels er årets vinner av «Nordnorsk Markedsføringspris 2013». Prisen regnes som nordnorsk reiselivs høyeste utmerkelse, og den gis til en person, bedrift eller organisasjon som har gjort noe ekstraordinært for reiselivet i landsdelen. Utmerkelsen ble delt ut under det nylig avsluttede arrangementet «Nord i Sør» i Oslo.
Av ct_admin
Publisert 15.01.2013 11:30

Rica Hotels er årets vinner av «Nordnorsk Markedsføringspris 2013». Fra venstre Anne Grete Johansen (NHO Reiseliv Nord-Norge), Fredrik Utheim (Rica Hotels AS), Ole-Jacob Wold (Rica Hotels AS), Arne Trengereid (NordNorsk Reiseliv AS), Stig Arne Engen (Sparebank1 Nord-Norge) og Torkild Torkildsen /Hurtigrutene ASA). (Foto: Arena Nord/Erik Joachimsen).

Juryen presiserer i sin begrunnelse at Rica Hotels er en svært verdig vinner av den ettertraktede prisen takket være sin satsning i landsdelen:


Jurybegrunnelsen

«Vinneren har gjennom svært mange år arbeidet ettertrykkelig for å selge landsdelen i Norge og utlandet gjennom egne produkter, god produktutvikling og ved å fremheve destinasjonene de har etablert seg på, investert milliarder i og utviklet. Gjennom mange år har de satset og hatt tro på Nord-Norge som reiselivsmål, for gjester fra inn- og utland. På flere av våre mest kjente destinasjoner har de tatt betydelige løft, fremhevet tradisjoner, kultur og gastronomi, ikke bare for egen virksomhet, men løft som har bidratt til å tiltrekke seg nye kundegrupper og segmenter i markedet og til å vise vei, slik at flere har våget å satse på reiselivet. Ikke minst når det gjelder å fremheve landsdelen som vinterdestinasjon med de ulike særegenheter destinasjonene byr på».

Rica Narvik. (Foto: Robin Lund)


Engasjert i  nord

Konsernsjef i Rica Hotels, Fredrik Utheim, tok sammen med styreleder Ole-Jacob Wold i mot prisen.

– Det er særdeles hyggelig at Rica Hotels’ mangeårige engasjement for nordnorsk reiseliv blir verdsatt på denne måten, sier Utheim.

Nord-Norge har helt siden oppstarten vært svært viktig for vår hotellkjede, og vi fortsetter å satse tungt i landsdelen med nye prosjekter som stimulerer til økt turisme, næringsvirksomhet og ikke minst bidrar til flere nordnorske arbeidsplasser.


Hotellsatsing i nord

Rica markerer seg i nord. (Illustrasjonsfoto: Morten Holt)

Av de siste satsningene i landsdelen nevner Utheim blant annet Rica Hotel Narvik som åpnet i mars 2012 og har blitt byens nye signaturbygg.

Mot slutten av inneværende år er planene at suksesshotellet Rica Ishavshotel utvides med en ny etasje, og i august 2014 åpner Rica Bodøs største hotell. Både Rica Hotel Hammerfest og Rica Bryggen Hotel i Honningsvåg har dessuten nylig blitt totalrenovert.


Representert i alle fylker

Rica Hotels er representert i samtlige nordnorske fylker i tillegg til på Svalbard.

Nominasjonskomiteen vektlegger spesielt at hotellkjeden har vært og er en tung og viktig pådriver og samarbeidspartner for destinasjonsselskapene, Nord-Norsk Reiseliv, Hurtigruten, flyselskapene og opplevelsesaktørene – noe som har ført til god produktutvikling, massiv markedsføring, mange og fornøyde gjester.

Pressemelding


Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"