Du er her

Pink Fish markerer seg internasjonalt

Pink Fish har åpnet sin første internasjonale restaurant på flyplassen Changi Airport i Singapore. Samtidig har kjeden også vunnet en prestisjetung pris i USA. Også på hjemmebane vokser kjeden. Snart åpnes også to nye restauranter i Norge.
Av Redaksjonen
Publisert 11.04.2019 11:26


Full fart på åpningsdagen for Pink Fish i Singapore. (Foto: Pink Fish)

Med ambisjoner om å bli verdens første fast-casual sjømatkjede internasjonalt, ble forrige uke en fin oppladning, da Pink Fish deltok på The Global Retail and Leisure Awards 2019 i Los Angeles, i godt selskap med store internasjonale merkevarer og prosjekter.


Ronny Gjøse var i Hollywood for motta prisen. (Foto: Pink Fish)

Pink Fish var nominert, og i finalen i kategorien «mest innovative mat- og drikkekonsept 2019», for andre året på rad. Gleden var derfor stor da de nådde helt opp og konsernsjef, Ronny Gjøse, kunne ta imot den prestisjetunge prisen ved Universal Studios i Hollywood.

– Å motta en så prestisjetung pris betyr utrolig mye fordi det viser at Pink Fish er et sterkt og unikt konsept, og at vi klarer å hamle opp med de store internasjonale merkevarene, samt andre unike F&B-konsepter – noe som er gull verdt i ekspansjonsfasen vi nå befinner oss i. Ikke minst at hardt arbeid og dedikasjon gir resultater. Det å rendyrke norsk laks og sjømat i et fast-casual-format er helt nytt og annerledes, og vi ser stor interesse og entusiasme rundt konseptet Pink Fish internasjonalt, det ser ut som vi er inne på noe svært spennende og potensielt veldig stort, sier Gjøse.

Åpnet i Singapore

Torsdag 11. april, blir det som startet som en ambisiøs visjon for tre fremoverlente gründere, en virkelighet. Da åpner nemlig Pink Fish dørene til sin første internasjonale satsing på Jewel Changi Airport i Singapore, i tråd med den ekspansive vekststrategien, og gründerbedriftens hårete mål om å bli laks- og sjømatbransjens svar på McDonald’s.

– Sjømat er den raskest voksende proteinkilden i verden og er mye mer bærekraftig enn kjøtt, og det er en stor underutvikling innen serveringskonsepter som spesialiserer seg på sjømat. Fast-casual er det hurtigst voksende segmentet innen serveringskategoriene, tradisjonell fastfood og fine dining taper markedsandeler, sier Geir Skeie.

– Utstillingsvindu mot det asiatiske markedet


Geir Skeie i den nye Singapore-restauranten. (Foto: Pink Fish)

I spektakulære omgivelser, med verdens høyeste innendørs fossefall, fordelt på 10 etasjer, hvorav fire etasjer består av frodige grøntområder, som utgjør en av de største innendørssamlingene av planter i verden, skal de servere velsmakende lakseretter til singaporianere og internasjonale gjester.

For å ha kontroll på antall besøkende den første åpningsuken, er det i forkant lagt ut 600 000 gratisbilletter for «pre-opening». Offisiell åpning er 17.april.

– Vår restaurant på Jewel Changi Airport blir på mange måter et utstillingsvindu for det asiatiske markedet og med et estimert antall årlig besøkende på 60 millioner, så blir det en svært travel restaurant. I tillegg får vi god erfaring med hvordan konseptet fungerer i Asia. Vi er selvsagt spente, men har forhåpninger om at dette skal bli veldig bra, sier Gjøse i pressemeldingen.

Snart to nye Pink Fish-restauranter i Norge

Men det blir ikke tid til å hvile på laurbærene etter hektiske uker og åpningsforberedelser i Singapore, for da går gründer-trioen en travel vår i møte.

Det skal nemlig åpnes ytterligere to Pink Fish-restauranter, på Munch Brygge i Oslo, og på Sola lufthavn, Stavanger i mai måned.

– Vi ser frem til en travel og innholdsrik vår. Det at vi evner å vokse såpass raskt viser at skalerbarheten og systemene som vi har investert i til konseptet fungerer, og at vi klarer å håndtere både drift og vekst. Vi gleder oss til å kunne servere velsmakende lakseretter til nye gjester på tre meget spennende lokasjoner, sier Gjøse.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca