Du er her

På full fart inn i Kiwi

Masalamagics suksess fortsetter. Fra mandag 19. september er Niru Kumras Masalamagic representert i 350 Kiwi-butikker i Norge, slik at familieselskapet, som satser på indisk mat, nå er inne i 700 norske butikker.
Av Morten Holt
Publisert 15.09.2016 00:02


Niru Kumra. (Foto: Morten Holt)

I februar begynte det med demonstrasjoner og utdeling av smaksprøver i åtte Kiwi-butikker. Demonstrasjonene var en suksess, og fra og med mandag 19.september dobler Masalamagic sin distribusjon i Kiwi.


Niru Kumra kan smile fornøyd etter at Masalamagic nå er inne hos Kiwi. (Foto: Morten Holt)

Familieselskapet vil dermed være representert i 700 norske butikker. Etter kun fem år i dagligvare, har matserien med unike indiske smaker blitt svært populær. Serien, som ble lansert i 2011, er gluten- og melkefri, samt uten kunstige tilsetningsstoffer.

Fornøyd gründer

– Dette er en gledelig nyhet både for oss i Masalamagic og de som liker eksotiske smaker. Tilbakemeldingene fra superfornøyde forbrukere viser at produkter uten kunstige tilsetninger eller konserveringsmidler foretrekkes. I dag er de fleste veldig opptatt av hva de spiser, og her kan våre produkter gjøre en forskjell, forteller eier og gründer av Masalamagic, Niru Kumra, i en pressemelding.

Les også: Lærer nordmenn å trylle med krydder

Se Niru Kumras matblogg på Nirusverden.com

Produktene

Fra tidligere er Masalamagic i Meny-kjeden, Jacobs, utvalgte Joker-butikker (Oslo og omegn), Spar og Eurospar.

Kiwi-kjeden har valgt følgende produkter; Mango Chutney, Korma, Papadam og Raita Mix fra matserien Nirus Masalamagic.
Korma ble lansert i februar og er et av produktene med høyest distribusjon i løpet av sitt første år i hyllene. Serien består av totalt 14 produkter.

Les mer om produktene på Masalamagic.no

Les også: Nye Masalamagic-produkter

Interessen for indisk mat vokser

– Som et lite familieselskap er det gøy å se hvor raskt Kiwi har tatt oss i mot. Den nye listingen gir oss en bekreftelse på at arbeidet vi legger ned og kvaliteten på produktene blir lagt merke til og satt pris på. Etter et år med fast listing i Meny, har vi sett hvor mye interessen for indisk mat vokser i Norge. Med Kiwi sitt store nedslagsfelt ser vi frem til å spre ekte indisk smak til enda flere nordmenn, sier daglig leder Ayush Kumra.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her