Illustrasjonsfoto: O'Learys

O’Learys satser stort i Norge

Den svenske sportsbarkjeden O’Learys dobler antall restauranter i Norge. I løpet av de neste årene skal det etableres 20 nye restauranter over hele landet.

Publisert
Nylig åpnet O’Learys restaurant i Skien der gjester kan spise burgere mens de spiller bowling og shuffleboard (bildet). (Foto: O'Learys)

Kjeden satser på mer enn tradisjonelle sportsbarer når de nå åpner eventsentre, fylt med matopplevelser og aktiviteter.

Toppsjef i O’Learys-konsernet, Kenneth Lorentzen. (Foto: O'Learys)

– Vi ser store muligheter i tiden fremover. I Norge har vi hatt en økt omsetning på hele 26 prosent fra 2017 til 2018. Og nå skal vi vokse ytterligere ved å satse på restauranter med aktiviteter, sier toppsjef i O’Learys-konsernet, Kenneth Lorentzen.

Ny giv på kjøpesentre

Norske kjøpesentre har vært preget av butikkdød og tomme lokaler. O’Learys tenker å drive ny giv inn i sentrene ved å åpne såkalte event-sentre.

Dette er O’Learys-restauranter som trenger store flater, for å gi plass til mange restaurantseter og ulike sportslige aktiviteter for store og små. Senest åpnet kjeden en slik restaurant i Skien med stor suksess, hvor gjester kan nyte burgere mens de spiller bowling og shuffleboard.

Landssjef for O’Learys Norge, Matthias Klaveness Saers. (Foto: O'Learys)

– De neste tre til fem årene skal vi vokste fra 19 til nærmere 40 restauranter på det norske markedet. Frem til i dag satset vi først og fremst på flyplasser, men med dette nye satsningsområdet etablerer vi oss på eksisterende shoppingdestinasjoner. Vi er ikke avhengig av å finne lokaler i bykjerner eller i storbyer, sier Lorentzen.

Søker franchisetakere

O’Learys søker nå etter franchisetakere over hele landet.

– Har du ønske om å skape gode gjesteopplevelser og lyst til å drive egen virksomhet under en sterk merkevare vil O’Learys være en attraktiv samarbeidspartner. Vi ønsker også å få kontakt med de som i dag driver bowlingsted eller restaurant, og ønsker å bli franchisetaker i O’Learys, sier landssjef i O’Learys Norge, Matthias Klaveness Saers.​

De nye event-sentrene til O’Learys vil være trafikkdrivere inn til eksisterende kjøpesentre, og er selve nøkkelen til den aggressive ekspansjonen.

Les enda mer i magasinet Horeca (nummer 6 2019)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS