Du er her

Ny kommersiell direktør i Hurtigruten

Arild Kaale er ansatt som ny kommersiell direktør (Chief Commercial Officer) i Hurtigruten. Han tiltrår stillingen 1. september. Kaale kommer til Hurtigruten etter 15 år i Telenor-systemet, hvor han har hatt ulike roller i telekonsernets globale virksomhet.
Av ct_admin
Publisert 24.08.2015 01:00

Arild Kaale. (Foto: Ørjan Bertelsen)

Kaale har i sine tre siste posisjoner vært CCO Telenors innovative avdeling i Montenegro (tidligere Promonte); Grameenphone, Telenors forretninger i Bangladesh med 52 millioner kunder, og sist i Telenor Sverige, med nær 12 milliarder kroner i omsetning.


– En sterk merkevare

Arild Kaale ser fram til å overta det kommersielle ansvaret i et av verdens ledende selskaper innen opplevelsesbasert reiseliv.

– Hurtigruten er en svært sterk merkevare i Norge og Norden, men også globalt. Selskapet har vært gjennom store forbedringer de siste årene, og jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidet med lede den kommersielle innsatsen framover, sier Kaale i en pressemelding.


Bakgrunn innen reiseliv

– I tillegg til hans brede og omfattende internasjonale erfaring innen telecom har Arild også sin bakgrunn innen reiseliv. Han startet sin karriere i SAS og United, med engasjementer både i Sverige og i USA. Han blir en svært viktig brikke i det avgjørende arbeidet med ytterligere å øke Hurtigrutens topplinje, sier konsernsjef i Hurtigruten, Daniel Skjeldam

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"