Du er her

Nordic Choice Hotels med bærekraftige matopplevelser

Nordic Choice Hotels lanserer ny organisasjon med ansvar for konsernets mat- og drikkevirksomhet.
Av Redaksjonen
Publisert 21.12.2018 05:57

Målet er å utvikle den eksisterende mat- og barvirksomheten og ta nye innovative grep for at hotellet skal lede utviklingen av nye, bærekraftige og fremfor alt gode gjesteopplevelser, meldes det i en pressemelding.

Den nye organisasjonen består av:

Martin Wiholm, Food & Beverage Development Manager. Martin kommer fra stillingen Food & Beverage Manager på Clarion Hotel Post i Göteborg. I den nye stillingen vil han ha ansvaret for utviklingsprosjekter for alle varemerkene våre, koordinering mellom selskapets ulike varemerker og vil også ha ansvaret for kontakten med eiendomsutviklere og leverandører.

Ståle Thorsen, Head Food & Beverage Manager Quality Hotel. Ståle kommer fra stillingen som ansvarlig for Quality Hotel Norges mat- og drikkevirksomhet. I den nye organisasjonen vil han fortsette å ha ansvaret for Quality Hotel Norges videre reise innenfor mat og drikke.

André Johansson, Executive Chef Quality Hotel Norge. André har til nå arbeidet med innkjøp og drift i Nordic Choice Hotels. Han vil nå ha ansvaret for å utvikle samarbeidet med eksterne leverandører, han vil stå ansvarlig for selskapets innkjøpsportal og fremfor alt arbeide med produktutvikling.

Marika Ternsell, Food & Beverage Manager Quality Hotel Sverige. Marika har blant annet vært bankettmanager på Clarion Hotel Post i Göteborg. Nå vil hun ha ansvaret for Quality Hotels restaurantutvikling i Sverige innenfor mat og drikke.

Patrick Tribo, Executive Chef Quality Hotel Sverige. Patrick har lang erfaring som kokk og kjøkkensjef. De siste årene har han hatt ansvaret for alle restaurantenhetene hos Scandic Sverige. I sin nye stilling på Nordic Choice Hotels kommer han til å jobbe med utvikling av Quality Hotel Sveriges kjøkkenvirksomhet.

Johan Mata, Head Food & Beverage Clarion Hotels. Johan har jobbet med å utvikle Downtown Campers mat- og drikkevirksomhet. Hos Clarion Hotel vil han ha hovedansvaret for strategi og innovasjon når det gjelder kjedens restaurantvirksomhet.

Magnus Jansson, Executive Chef Sverige og Finland. Magnus har ansvaret for Clarion Hotels restaurantvirksomhet i Sverige. Nå utvides ansvaret til også å gjelde Finland. I den nye stillingen vil han dra god nytte av sin erfaring som kokk og matkreatør og vil fortsette å skape innovative matopplevelser for gjestene på hotellene.

Tore Carlsson, Food & Beverage Manager Clarion Hotels Norge og Danmark. Tore kommer fra stillingen som Food & Beverage Manager på Quality Hotel Gardermoen. Han vil blant annet ha ansvaret for den sentrale støtten av hotellkjedens nye hotellprosjekt og restaurantvirksomheten som skal drives der.

Maria Reisö, Food & Beverage Manager ByMarcus. Maria vil fortsette å ha ansvaret for samarbeidet mellom Clarion Hotel og Marcus Samuelsson. Stillingen innebærer blant annet å utvikle eksisterende og nye konsepter for samarbeidet.

Joakim Thomsson, Executive Chef ByMarcus. Også Joakim arbeider idag med ByMarcus og kommer til å jobbe med restaurantenes matkonsept samt kompetanseutvikling.

Daniel Karlsson, Food & Beverage Manager Clarion Collection. Daniel kommer fra Clarion Collection Hotel Victoria i Jönköping der han har hatt det overordnede ansvaret for restaurantvirksomheten. Nå kommer han til å jobbe med å utvikle det totale mat- og drikketilbudet hos Clarion Collections.

Helt ny organisasjon

Nordic Choice Hotels offentliggjorde tidligere i høst sine ambisjoner om å skape en helt ny organisasjon for mat og drikke. Vi har som mål å ansette de aller beste i bransjen, og organisasjonen har nå fått påfyll av kunnskap og erfaringer.

– Jeg har et tydelig oppdrag om å skape Nordens beste og mest innovative organisasjon for bærekraftige mat- og drikkeopplevelser. Jeg har saumfart Norden for å finne de beste menneskene som sammen med meg skal levere på dette. Nå når vi har organisasjonen på plass, føler jeg meg utrolig glad og svært fornøyd. Sammen er vi klare til å brette opp ermene og begynne å jobbe, sier «Food & Beverage»- direktør Fredrik Blomberg.

Ny kompetanse på plass

Mat og drikke er et segment som er i stadig forandring, og noen av utfordringene som den nye organisasjonen står overfor er blant annet å lokke flere til bransjen for å sikre god tilførsel av kompetanse, men også å utvikle menyene for å gi gjestene opplevelser som både er bra for magen og miljøet.

– Dette er en utfordring som jeg synes både er gøy og inspirerende. Mat og drikke er en avgjørende faktor for gjestene våre når de skal velge hvor de ønsker å bo samt hvor de ønsker å legge møtene og konferansene sine. Når det gjelder mattrender ser vi allerede nå at bærekraft utgjør en viktig kilde til suksess, og det kommer bare til å bli enda viktigere. Det er ekstremt inspirerende for oss å fortsatt være ledende innen bærekraft og konseptutvikling, og vi i teamet er utrolig glade og ydmyke over å få lov til å jobbe med dette, sier Fredrik Blomberg.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca