Du er her

Nettmat.no lanserer nytt konsept i Norge

I et stadig mer populært og voksende marked for matkasser levert på døren, lanserer Stavanger-baserte Nettmat.no matkassen MixBox for å imøtekomme kundenes behov for fleksibilitet og valgfrihet.
Av Redaksjonen
Publisert 06.11.2017 07:57

MixBox er et helt nytt konsept i Norge, utviklet for både å gi kundene muligheten til selv å sette sammen ukemenyene og påvirke hva matkassen koster.

«Målet er å bidra til et sunt, allsidig og næringsrikt kosthold, redusert matsvinn og minimal bruk av emballasje. Matkassene består av varierte menyer basert på gode råvarer fra matfylket Rogaland, og rettene tar rundt en halv time å tilberede. Nettmat.no leverer matkasser til flere tusen kunder i og omkring Stavanger, Oslo, Bergen og Trondheim», heter det i en pressemelding.

Styrke markedsposisjonen

Med det nye konseptet MixBox tar Nettmat.no, som ble etabletr i 2014, sikte på å styrke sin markedsposisjon.

MixBox tilbyr 40-50 nye middagsforslag hver uke som kundene står helt fritt til å komponere sin egen meny med utgangspunkt i. Hver av middagsrettene har fått sin egen pris, og kundene kan dermed også påvirke hva matkassen skal koste. MixBox er tilpasset fra 1, 2, 4 eller 6 personer og inneholder 3, 4 eller 5 middagsretter, men med mulighet for å legge til middagsretter for alle 7 dagene i uken.

– Etterspurt tjeneste

– Vi vet at dette er en tjeneste som har vært savnet og etterspurt av matkassekunder i Norge. En viktig årsak til at kundene sier opp abonnementet, er nettopp at de selv ønsker å bestemme hva som skal settes på middagsbordet. Dette er også den viktigste årsaken til at noen velger ikke å bli kunde hos oss. Men med MixBox håper og tror vi at Nettmat.no vil bli en svært attraktiv leverandør av matkasser til både eksisterende og nye kunder, sier daglig leder i Nettmat.no, Thomas Bergo.

Fordelen med MixBox er at konseptet imøtekommer et faktisk behov i markedet. Gjennom et nettbasert bestillingssystem, kan kunden selv sette opp en ønsket meny inntil tre uker fram i tid.

– Etter hvert vil vi også tilby flere produkter, for eksempel basisvarer, kaffe, melk, brød og annet. Ettersom vi uansett skal hjem til kunden, kan vi jo ta med oss hva som helst, sier Bergo.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her