Du er her

Netthandelsportalen «Horeca Innkjøp» bikket milliarden

I 2017 kjøpte NHO Reiseliv Innkjøpskjedens medlemmer varer for over én milliard kroner via netthandelsportalen «Horeca Innkjøp». Det er 269 millioner mer enn i 2016, og ny rekord.
Av Morten Holt
Publisert 11.01.2018 10:02

– Vi er svært fornøyd med å ha rundet milliarden i netthandelskjøp. Grunnen til økningen tror jeg er at flere og flere ser verdien av å samle varekjøp, varetellinger og kalkyler på ett sted, sier nasjonal salgsleder Javvad Latif i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

Totalt handlet medlemsbedriftene for cirka 3,2 milliarder kroner via NHO Reiseliv Innkjøpskjeden i 2017. Det betyr at rundt en tredel av medlemmenes varekjøp nå går via Horeca Innkjøp. I 2014 var andelen 15 prosent.

Ekstra gulrot

I øyeblikket er 965 av innkjøpskjedens 2710 medlemmer registrert som brukere av Horeca Innkjøp. Handelsportalen er dermed den mest brukte i horecabransjen i Norge.

– Det er svært gode grunner for å ta i bruk Horeca Innkjøp. Ikke bare er tjenesten gratis, men du får én prosent ekstra i bonus ved å handle via portalen. Det betyr at hvis du kjøper for én million, men ikke gjør det via portalen, så mister du en rabatt på 10.000 kroner. Motsatt kan den ene prosenten i mange tilfeller dekke hele medlemskontingenten, sier Latif i en pressemelding.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her