Du er her

Nå åpnes den andre Pink Fish-restauranten

Onsdag 18. april åpnes den andre Pink Fish-restauranten, denne gangen i Grensen 17 i Oslo. Samtidig varsler gründerne fortgang i de internasjonale planene, og den første Pink Fish-restauranten i Asia vil trolig åpne i siste kvartal 2018 eller første kvartal 2019.
Av Morten Holt
Publisert 18.04.2018 09:00


Her, i Grensen 17 i Oslo, åpnes den andre Pink Fish-restauranten onsdag 18. april 2018. (Foto: Pink Fish)


Geir Skeie. (Foto: Pink Fish)

Statssekretær Veronica P. Åsheim i fiskeridepartementet vil offisielt åpne restauranten i Grensen onsdag denne uka, og også statssekretær i helse- og omsorgsdepartementet vil delta på åpningsarrangementet.

I løpet av det neste halvåret vil Pink Fish dukke opp på Galleriet i Bergen, Oslo City og på Storo, og flere norske lokasjoner vil bli annonsert fortløpende.

– Pink Fish er et sjømatkonsept som er utviklet for å gjøre sjømat enklere tilgjengelig, spesielt for unge kundegrupper. Vi gleder oss stort til å åpne på Grensen 17, som er en veldig travel lokasjon midt i hjertet av Oslo, der vi tror Pink Fish vil passe perfekt inn i det unge urbane miljøet, sier en av gründerne bak Pink Fish, Geir Skeie.

Les mye mer om Pink Fish i den kommende utgaven av magasinet Horeca (nummer 3 2018)

Internasjonal etablering


Ronny Gjøse. (Foto: Pink Fish)

– Vår internasjonale satsing er også fremskyndet, da det er et sug i markedet etter denne type moderne fast casual-konsepter. Vi er nå i forhandlinger om etablering av en «flagship store» i Singapore, samt at det etableres et regionalt kontor i Kina for å tilrettelegge og håndtere inntreden i det kinesiske markedet. Parallelt arbeider vi også med andre internasjonale markeder, sier gründer og daglig leder Ronny Gjøse.

– Vi har snakket med mange mulige samarbeidspartnere i Asia, og ser med glede på den positive mottakelsen konseptet har fått i både inn og utland. Det viser at vi har truffet tidsånden akkurat så godt som vi hadde håpet. All innsikt sier at vår unge målgruppe ønsker at god og sunn mat blir gjort lettere tilgjengelig. At det kommer i en innpakning med stort fokus på bærekraftige løsninger og omsorg for både mennesker og planet er en god bonus for våre gjester, legger han til.

Fast casual restaurantkonsept


Når nå Pink Fish åpner i Grensen, lanseres også et frokostkonsept. Hva med en grovsaltet vaffel med røkt laks og eggerøre? (Foto: Pink Fish) 

Pink Fish er et innovativt nytt fast casual restaurantkonsept med norsk laks i hovedrollen. Bak Pink Fish står Salmon Company med Bocuse d’Or-vinner Geir Skeie, Ronny Gjøse og Svein Sandvik i spissen.

Menyen er utviklet for folk på farten, eller de som ønsker seg en liten pause i hverdagen.

– For oss er god smak det aller viktigste, sier gründer Geir Skeie, som selv er ansvarlig for alle oppskrifter og produkter som tas inn i konseptet.

– Å kunne vise hvor mye spennende en kan gjøre med norsk laks er kjempegøy, og det er fint å utfordre etablerte sannheter om hva fisk kan brukes til. Vi deler gledelig oppskriftene våre, slik at folk selv kan se hvor enkelt det er, sier Skeie.

Bærekraft og åpne kjerneverdier

– I tillegg til de gode smakene, er bærekraft, sporbarhet og åpenhet kjerneverdier i konseptet. Hos Pink Fish er all emballasje miljøvennlig og komposterbar, plast er ikke i bruk. Bestikk er laget av 100 prosent naturlig stivelse, sugerør av papp og emballasjen i materiale fra sukkerrør. Norsk oppdrettslaks er også en av de mest bærekraftige proteinkilder som finnes, legger Skeie til.

Pink Fish er designet for kjedevirksomhet fra dag én, og har før åpningen av den første restauranten i november 2017, etablert hovedkontor på Lysaker.

Skalerbarhet og rask vekst har vært en viktig del av innholdet i konseptutviklingen, og Pink Fish er godt rigget for både nasjonal og internasjonal vekst, sier Gjøse.

Du kan lese mye mer om Pink Fish i den kommende utgaven av magasinet Horeca (nummer 3 2018)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her