Nå kan du få levert McDonald’s-mat der du er. (Foto: McDonald’s)

Nå kan du få McDonald’s-maten hjem

Fra tirsdag 27. november kan Foodoras kunder i Oslo-området få McDonald’s-mat levert der de befinner seg via den nye løsningen «McDelivery».

Publisert

McDonald’s-avtalen er en viktig milepæl for Foodora, og et bevis på at forbrukervanene til det norske folket har endret seg.

Gjennom Foodoras leveringstjeneste skal sykkelbud bringe sultne oslobeboere McDonald's-mat, enten de er hjemme, på jobb eller andre steder som befinner seg innenfor foodoras rekkevidde.

«McDelivery» vil kunne bestilles via Foodoras tjenester, og tilbys i første omgang i Oslos bykjerne, fra restaurantene i Thorvald Meyersgate, Klingenberg, Storgata og Nedre Slottsgate. Egne hentepunkter skal settes opp i de utvalgte McDonald’s-restaurantene slik at sykkelbudene raskt kan hente bestillingene og få maten levert til kundene.

Les også: Havsøppel blir til serveringsbrett hos McDonald's

– Dette er første gangen McDonald’s tilbyr levering i Norge, sier administrerende direktør Pia Mellbye. (Foto: McDonald’s)

Første gang i Norge

– Dette er første gangen McDonald’s tilbyr levering i Norge, noe som er svært spennende. Det var ingen tilfeldighet at vi ønsket at nettopp Foodora skulle stå for selve leveringen. De har en unik tjeneste i Norge som er både pålitelig, rask og ikke minst er de forretningsmessig både flinke og tilpasningsdyktige, sier administrerende direktør i McDonald’s Norge, Pia Martinsen Mellbye.

– Leveringstjenesten vi nå skal tilby betyr ikke at vi ønsker færre besøkende på våre restauranter – snarere tvert imot. Vi vil øke tilgjengeligheten og fleksibiliteten for kundene som ikke har mulighet til å komme til oss og vi ser at dette er et viktig grep for å tilpasse oss kundenes behov og ønsker. Vi vil rett og slett levere McDonald`s der hvor kunden er og på det tidspunktet hvor kunden ønsker det, påpeker Mellbye i pressemeldingen.

Fremtidens restaurant

Samarbeidet med Foodora er en av flere nye løsninger McDonald’s har lansert i den siste tiden for å tilpasse seg kundens nye ønsker og behov. Restaurantkjeden investerer i et nytt konsept som skal gjøre det enklere for gjesten å bestille mat og drikke som de ønsker.

– Vi ønsker å levere det folk vil ha, der de er, og når de ønsker det. Og folk vil ha McDonald’s, det er det ikke noe tvil om, sier Carl Tengberg, daglig leder i Foodora Norge. (Foto: Foodora Norge)

Alle restauranter får digitale, bestillingskiosker, og lanserer samtidig bordservering. Omleggingen inkluderer også ny produksjonsplattform på kjøkkenet, som gjør at alle burgere blir laget på bestilling. Nylig lanserte McDonald’s også en egen app for Norge der man kan finne nyheter, tilbudskuponger, informasjon om maten og restauranter samt at kunder har mulighet til å gi tilbakemelding.

Les også: Fremtidens McDonald’s-restaurant

– En tillitserklæring

Foodora er allerede en etablert leverandør av matlevering i de fleste norske storbyer. Deres rosa sykkelbud og elbiler navigerer seg raskt gjennom gatene for å levere mat fra ulike restauranter og butikker til sine kunder. Mat på farta og levering har opplevd en enorm vekst den siste tiden, med over 30 prosent økning hvert eneste år.

For foodora har denne veksten vært enda høyere, og de ser ingen grunn til at den vil avta. Det norske folket har til en høy grad begynt å benytte seg av digitale tjenester som kan forenkle hverdagen og være tidsbesparende. Både Kolonial.no, Godt Levert, Morgenlevering og Foodora er kjente tjenester for de fleste nordmenn. I tillegg økte netthandel i fjor med hele 13,5 prosent (Kilde SSB).

– McDonald’s er en av verdens største merkevarer, og det er kjempespennende og ikke minst en tillitserklæring at de ønsker å benytte seg av våre tjenester og ser kommersielle muligheter i det som Foodora har bygget opp i Norge, sier daglig leder i Foodora Norge, Carl Tengberg.

Kommer til å samarbeide tett

– Vi ønsker å levere det folk vil ha, der de er, og når de ønsker det. Og folk vil ha McDonald’s, det er det ikke noe tvil om. Vi har hatt, og kommer til å fortsette med å ha, et tett samarbeid med McDonald’s hele veien, slik at leveringene av McDonald’s-maten vil gå så raskt og knirkefritt som overhode mulig. Det viktigste for begge parter er at kundens behov blir dekket på en tilfredsstillende måte, forteller Tengberg.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS