Du er her

Kokkene i Compass Group imponerte juryen

Compass Group arrangerer årlig sin egen private interne «Kokkekamp», i år for femte gang, i år i juni. I år var det trekløveretAnders Martinsson, Lene Havåg og Tony Kristiansen fra ESS som gikk seirende ut av konkurransen.
Av ct_admin
Publisert 24.07.2015 03:00

Det var ett lag fra ESS med Lene Havåg, Anders Martinsson og Tony Kristiansen som ble vinnerne av årets «Kokkekamp» i regi Compass Group.

«Kokkekampen er en konkurranse der alle ansatte i Compass Group blir oppfordret til å sende inn menyforslag», heter det i en pressemelding.


Dele matopplevelsen

«Sharing is Caring»

Årets tema var «Sharing is Caring» og oppgaven var å lage en treretter hvor en av rettene skulle være vegetar og en av rettene skulle bestå av kylling. Dette skulle serveres som «sharing», dvs. anrettet for å deles.


Seks finalelag

På andreplass kom Team Simplicity med Eivind Fjelde, Andreas Christensen og Morten Dysjaland.

Av alle innsendte menyer, ble til slutt seks lag valgt ut på grunnlag av hvordan de teoretisk hadde valgt å løse oppgaven, og i juni skulle menyen fremføres i praksis, mens fire dommere fulgte med og delte ut poeng i kategoriene, arbeidsteknikk/hygiene, smak, presentasjon, kreativitet og grad av oppgaveforståelse.


ESS-lag vant

På tredjeplass kom NG team (Norges-Gruppens kantine) med Anders Gran Osmundsvaag, Arild Johannessen og Marina Sekulic.

Årets vinnere ble et lag fra ESS, bestående av Lene Havåg, Anders Martinsson og Tony Kristiansen. Laget vant en matfaglig tur til Stockholm med mye spennende på programmet.

Team Simplicity med Eivind Fjelde, Andreas Christensen og Morten Dysjaland, som til daglig arbeider på Conoco Philips og Total, ble nummer to, mens NG team (Norges-Gruppens kantine) med Anders Gran Osmundsvaag, Arild Johannessen og Marina Sekulic ble nummer tre i konkurransen.


– Imponerende kvalitet

«Det var meget høy standard på alle lagene og de leverte imponerende kvalitet på smak, kreativitet og presentasjon», uttalte juryen.

«Maten som ble servert var på et svært høyt nivå, med kokker som virkelig hadde lagt arbeid ned i oppgaven. Opplegg som dette er utrolig viktig for utviklingen av kokkefaget og bygger stolthet for det vi holder på med», heter det i en pressemelding


I kokkelandslagets kjøkken

Finalen ble arrangert på kokkelandslagets arbeidskjøkken hos Bama i Oslo. Foruten Bama, er Nortura og Haugen-Gruppen Compass Groups samarbeidspartnere for konkurransen.


Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"