Du er her

Innovativt med Storkjøkkensenteret og Electrolux

Storkjøkkensenteret og Electrolux satser på innovative digitale løsninger, og på Smak-messen på Norges Varenesse i februar viste de i samarbeid med teknologiselskapet QiCode sin nye kundeportal for første gang.
Av Morten Holt
Publisert 16.03.2017 17:02



Løsningen knytter digitalt sammen alle ledd fra produsent, distributør og service helt ut til kunde og operatører på storkjøkkenet.

Informasjon og transaksjoner deles sømløst mellom alle ledd og forenkler, effektiviserer og forbedrer arbeidsprosesser.

Knyttet opp mot BFSNs databransjeløsning


Storkjøkkensenteret og Electrolux' stand på Smak 2017. (Foto: Morten Holt)

Hvert utstyr og modul har en egen ID, og merkes også med hver sin unike QR-etikett (QiCode), som er også knyttet opp mot den felles digitale standarden (BFSNs databransjeløsning) som storkjøkkenutstyrsleverandørene i Norge har.

− Med dette systemet vil Storkjøkkensenteret gi kundene mye bedre totaloversikt over utstyr og drift på kjøkkenet. Systemet er veldig brukervennlig og smart, og vi ser nå frem mot å vise kundene de store mulighetene som ligger i kundeportalen. De første prosjektene allerede klare, sier Brede Hemma.

Oppdatert og tilgjengelig


− Med dette systemet vil Storkjøkkensenteret gi kundene mye bedre totaloversikt over utstyr og drift på kjøkkenet, sier Brede Hemma. (Foto: Morten Holt)

Blant det nye som ble vist i den nye kundeportalen var 3D-visualisering og dashboard med målinger og driftsstatuser på utstyr, full service og levetidshistorikk for hvert utstyr, dokumentasjon og rapporter som opplæringslogg, HACCP, temperatur, HMS, IK-Mat, inspeksjoner osv.

– Alt vil være levende oppdatert og tilgjengelig i kundeportalen, og etter hvert vil vi kunne automatisere flere av samhandlingene mellom oss og våre kunder, som for eksempel gjennomføring av service- og vedlikehold, sier Hemma, og legger til:

– Vi er spesialister på storkjøkken, og gjennom dette systemet kan vi nå effektivt gi våre kunder flere etterspurte tjenester der vi vet at vår kompetanse kommer til nytte for dem.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her