Du er her

Hvordan «Generasjon Alpha» påvirker familiens reisevalg

Å planlegge familiereisen er ikke bare for de voksne. Det er faktisk slik at hele familien er med i avgjørelsen, inkludert de aller yngste medlemmene, nemlig «Generasjon Alpha».
Av Redaksjonen
Publisert 03.07.2019 06:02

I henhold til en ny undersøkelse, utført av Expedia Group Media Solution, blir det kartlagt hvor mye denne generasjonen allerede er med å påvirke familiens reise.

«Generasjon Alpha»


Foto: Unsplash

De er født etter 2010, «Generasjon Alpha» er kanskje unge, men deres ideer og meninger blir allerede hensyntatt i familiens valg av ferie.

Det forventes at denne generasjonen blir høyere utdannet, mer velstående og vil leve lengre enn noen annen generasjon tidligere.

Alt dette betyr et stort potensial for reiselivsnæringen.

Generasjon Alpha er absolutt unge, men de er allerede i ferd med å påvirke hvordan familier reiser.

Viktige funn fra undersøkelsen

I undersøkelse kom det frem to viktige funn:

1) Selv om den endelige avgjørelsen tas av de voksne sier mer enn en tredjedel av respondentene at Generasjon Alpha er med på å påvirke deres valg av familiereise. Når de planlegger en tur som også involverer generasjon Alpha er deres valg av destinasjon (64%) og aktiviteter på turen (57 %) deres topp vurderinger.

2) Bekvemmelighet er viktigere enn å velge den laveste prisen når de skal velge transport og overnatting for familie reiser. Mer enn halvparten av de som reiser som familie velger transport ut i fra hva som går raskest og ca 40% velger overnattingssted basert på beliggenhet og hva familien trenger.

Tar du hensyn til denne generasjonen?

Har du begynt å ta hensyn til den nye generasjonen i din markedsføring? Hvordan du kommuniserer for å påvirke den nye generasjonen kan i hvert fall, i henhold til ovennevnte, være av stor betydning.

Les også: To grunner til å alltid være på i sosiale medier

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca