Du er her

Hoff SA med ny logo

Hoff SA har nå fått ny logo og grafisk profil.
Av Redaksjonen
Publisert 08.06.2018 05:05

Hoff er en sterk merkevare, og er godt kjent blant norske forbrukere gjennom produkter som «Hoff Opphøgde Potteter», men også «Hoff Liv Laga», som er en vegetarserie som på kort tid har markert seg som en av de mest solgte vegetarproduktene i markedet.

Gjenkjennbar logo

«Hoff har i dag en markedsandel på omlag 40 prosent innen frosne potetprodukter på dagligvaremarkedet. Gjennom kontinuerlig fokus på merkevaren, har Hoff hatt en sterk vekst de siste årene, og har nylig også etablert seg i en ny kategori ved å lansere to varianter Hoff-potetsalat. I arbeidet med ny logo, er det lagt vekt på at den skal være gjenkjennbar, samtidig som den representerer noe nytt. Logoens hovedfarge er fortsatt rød, og bokstavene i logoen er beholdt i kursiv med store bokstaver som i dag. To nye grønne blad symboliserer bærekraft, og at poteten er vår hovedråvare», heter det i en pressemelding.

Synliggjøre identiteten

– Den nye logoen skal synliggjøre vår identitet. Vi har fokus på bærekraft og sirkulær økonomi – det gjenspeiles i logoens grønne blader. I tillegg er vi bondeeiet, og at bladene på toppen av o’en kan symbolisere potetplanten - så sier det mye om hvem vi er, sier kategori- og markedsdirektør i Hoff SA, Kjetil Veen.

M8 Design har utarbeidet den nye logoen i tett samarbeid med HOFF. M8 Design AS er lokalisert på Kapp på Toten, og er også en del av NT6 på Gjøvik.

– At vi sammen med et lokalt byrå fra Toten kan utvikle den nye logoen og vår grafiske profil, synes vi er ekstra stas», sier administrerende direktør i Hoff SA, Ingeborg Flønes.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Nøkkelord