Du er her

Hedret av Asko

Asko Molde er kåret til «Årets selskap 2019», mens Henriette Linnèa Krokå Gissum fra Asko Øst ble hedret som «Årets markedskonsulent 2019» i Asko Servering. Det skjedde på selskapets nasjonale salgsmøte.
Av Redaksjonen
Publisert 28.08.2019 09:09

Årlig kåres det Asko-selskapet som har utmerket seg best på områder som kundeservice og kundeinnsikt. Dette omfatter bl.a. faglig utvikling i eget markedsapparat, måloppnåelse og endringsvilje for å oppnå gode resultater. I år fikk Asko Molde prisen.

I juryens begrunnelse for tildeling av prisen, heter det bl.a. at selskapet jobber målbevisst med salgsprossen og viser endringsvilje gjennom engasjement, trening og oppfølging. Prioriterte oppgaver løses på en god måte, og selskapet gjør det meget godt i ulike kjede- og leverandøraktiviteter.

Høy kundeservicegrad

Konsernansvarlig Asko Servering, André Tangerud, overrakte prisen, og la i den forbindelse vekt på at markedsavdelingen i Asko Molde utmerker seg gjennom en høy kundeservicegrad.

– Det innebærer bl.a. at dette selskapet har høyest score på kundetilfredshet av alle selskapene som inngår i ASKO Servering. Videre har selskapet hatt en meget fin vekst det siste året.

Han berømmet også selskapet for hele tiden å søke etter forbedringsmuligheter.

– Det gjør selskapet til en fortjent vinner av årets pris, fremhevet Tangerud.

«Årets markedskonsulent» i Asko Servering


Årets vinner Henriette Gissum flankert av salgssjef Kristian H. Kjærnes (t.v.) og salgsdirektør Karl Wethal. (Foto: Nils Henrik Sjo)

Henriette Linnèa Krokå Gissum fra ASKO Øst ble hedret som «Årets markedskonsulent 2019».

Krokå Gissum skaper resultater for sine kunder, bruker tiden på en god måte og finner frem til løsninger og systemer som passer den enkelte kunde. Hun får gode tilbakemeldinger, er imøtekommende og positiv. Kundene opplever henne som en kompetent rådgiver med mye kunnskap, og hun har god innsikt i de utfordringene man møter på et kjøkken – noe som er svært nyttig i det daglige arbeidet som markedskonsulent.

Det er Asko-selskapene som nominerer kandidatene til denne utmerkelsen, og en jury bestående av Asko Serverings ledergruppe gjør det endelige valget. Kriteriene for å vinne er i hovedsak evnen til målstyrt arbeid, resultater på volum og kundelønnsomhet, innsalg av nye varegrupper, kundetilfredshet og økt leveringsandel.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca