Hanen Ole Jonny Trangsrud Line Uldal (2)

Hanen selger både i Norge og i utlandet

Hanen har aldri hatt så stor markedsaktivitet som denne vinteren og våren. – Ikke før er Grüne Woche i Berlin og Smak på Lillestrøm over, før vi arrangerer Hanens Møtebørs og deltar på NTW i Alta, melder markeds- og mediesjef Ole Jonny Trangsrud.

Publisert

Markeds- og mediesjef Ole Jonny Trangsrud og prosjektleder Line Uldal i Hanen. (Foto: Morten Holt)

Næringsorganisasjonen for bygdeturisme, gardsmat og innlandsfiske i Norge har aldri opplevd maken til interesse for de 450 medlemmenes tilbud, som nå. Da gjelder det å være til sted i de viktigste markedskanalene!

Det er viktig å gjøre våre medlemmer synlige og å være til stede på alle de viktigste markedsplassene, både de som retter seg mot publikum/sluttbrukerne og de som dekker næringen – de ulike leddene i næringskjeden. Vi er svært fornøyde med vår deltakelse alle stedene vi har vært med denne vinteren/våren, sier daglig leder i Hanen, Bernt Bucher Johannessen.

Gode tilbakemeldinger

Deltakerne på Hanens møtebørs, som nylig ble arrangert. (Foto: Hanen)

– Det er bare noen dager siden vi arrangerte Hanens Møtebørs i Oslo for tredje året på rad. Da fikk vi meget gode tilbakemeldinger fra de selgerne (Hanen-medlemmene) og ikke minst fra de meget interesserte kjøperne som hadde 15-minutters møter med alle tilbyderne, sier prosjektleder i Hanen, Line Uldal.

Prosjektleder i Hanen, Line Uldal. (Foto: Hanen)

– For alle som arrangerer møter, kurs, kick-offs, selskaper etc. og for bygdeturisme- og lokalmat-tilbydere som har tilbud innen denne sektoren, er møtebørsen meget viktig, sier Uldal.

Norwegian Travel Workshop

(Foto: Hanen)

NTW (Norwegian Travel Workshop) arrangeres i Alta, Finnmark fra 31. mars til 3. april. Det er Innovasjon Norge som arrangerer dette årlige arrangementet. Til NTW inviteres sentrale turoperatører fra alle de viktigste markedene over hele verden. I år arrangeres NTW for 42. gang og det kommer det 285 kjøpere fra 27 land til Alta for å møte 270 norske selgere.

– Vi er med på NTW hvert år, og interessen for Hanen og våre medlemmer har bare økt hvert år. De siste to årene har vi vårt avtaleskjema vært helt fulltegnet. Og forhåndsbestillingene av avtaler er meget godt, så vi ser at det er stor interesse for de lokale perlene vi har av overnattings- og serveringssteder sammen med de ulike aktivitetene og opplevelsene vi kan tilby rundt om i Bygde-Norge, sier markeds- og mediesjef Ole Jonny Trangsrud.

«Rural Norway Manual 2014-2015»

– «Rural Norway Manual 2014-2015» er et spesialprodusert hjelpemiddel for turoperatørene. 22 Hanen-medlemmer er med i årets utgave som vi har med oss helt nytrykket til NTW i Alta. Manualen vår – som selvsagt er på engelsk – blir hvert år godt mottatt. Jeg gleder meg til å ha den med meg til NTW i Alta og dessuten er våre nettsider Hanen.no nye siden sist, så jeg har store forventninger til årets NTW, avslutter Ole Jonny Trangsrud i HANEN.

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS