Best Western Anker Hotel

Halv million gjester har evaluert Best Western

I løpet av de siste seks månedene har en halv million gjester evaluert Best Western via ett nytt gjesteevalueringsprogram, heter det i en pressemelding fra kjeden i Norge.

Publisert

Best Westerns nærmere 4200 hoteller får hver dag råd for hvordan kjeden kan forbedre seg fra et viktig publikum, nemlig gjestene.

Best Western implementerte et nytt evalueringssystem, Medallia, for seks måneder siden, og har per i dag fått 500 000 ferdigutfylte skjemaer tilbake.

Forbedringspotensial

- Det at gjestene gir oss tilbakemelding på hva som er bra og hva som kan endres, gir oss anledning til å forbedre Best Western opplevelsen for alle de 400 000 gjestene som bor hos oss hver dag, sier Ric Leutwyler, Best Western International Senior Vice President of Brand Quality and Member Service.

- Vår visjon er ikke mindre enn at vi ønsker å være nummer en i kundeservice innen industrien, og ved å bruke Medallia gjesteundersøkelsen tar vi et stort steg mot dette målet.

Etter at en gjest har bodd på et Best Western hotell, sender Medallia en e-post med en link til gjesten. Når skjemaet er ferdigutfylt og returneres, sendes all data tilbake til Medallia som igjen sporer gjestetilfredshet og gjenkjenner problemer der tiltak trengs.

Stort globalt program

- Vi er veldig glade for samarbeidet med Best Western International. Medallias samarbeid med Best Western er antageligvis et av de største globale integrerte programmene som finnes, i hvert fall innen hotellindustrien, tror Elizabeth Carducci, Head of Medallia Hospitality Practice Group.

Leutwyler nevner at en gjestefokusert Culture of Care vil differensiere Best Western International fra andre hotellkjeder i årene som kommer, og det faktum at Medallia er en kritisk partner er enda en fordel.

- Best Western- hotellene i Norge benytter seg selvfølgelig av dette også, opplyser Monica Sundin i Best Western Norge.

Best Wester International

Best Western International, Inc. er verdens største hotellkjede med om lag 4 200 privateide og -drevne hoteller i over 80 land.

Best Western skiller seg fra tradisjonelle franchisekjeder fordi den drives på nonprofit basis. Best Western er derfor den eneste hotellkjeden som lar sine medlemshoteller beholde sin individualitet og sitt særpreg, og som samtidige tilbyr hotellene alle de tjenester som kun en internasjonal fullservice hotellkjede kan; et globalt reservasjonssystem som er integrert helt ned på hotellnivå, markedsføring og salg, innkjøp, opplæring, kvalitetssikring og branding.

Powered by Labrador CMS