Du er her

Gull til DestinasjonsKirurgene og Beitostølen igjen

DestinasjonsKirurgene og Beitostølen ble kåret til årets vinner da HSMAI kåret «Årets Event» i kveld. DestinasjonsKirurgene vant for prosjektet med barnefilmen Karsten&Petra og den spektakulære før-premieren på filmen, utendørs i alpinbakken på Beitostølen i mars i år; et trepartsamarbeid mellom filmselskapet Cinenord, Beitostølen Resort og DestinasjonsKirurgene.
Av Morten Holt
Publisert 09.10.2017 22:57

For andre gang på to år var DestinasjonsKirurgene nominert da den norske eventbransjen og reiselivindustrien ble samlet til årlig fest på Grand Hotell i Oslo.

Gikk til topps også i 2015


DestinasjonsKirurgene har sørget for spektakulære opplevelser i alpinbakken på Beitostølen. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

Forrige gang DestinasjonsKirurgene var nominert var i 2015.

Da gikk de også helt til topps med Bitihorn Classic, den unike konserten med Oslo-Filharmonien, også det i alpinbakken på Beitostølen, og på samme arena som «Karsten og Petra Ut På Tur» ble vist på 60 kvadratmeters kinolerret, en vinterkveld i mars i år for begeistrede barn og voksne sittende på snøtribunen.

– Dette er selvsagt artig for alle oss som jobber med destinasjonsutviklingen av og på Beitostølen, og det er framfor alt viktig for Beitostølen som destinasjon, at vi markerer oss som en spennende destinasjon og attraktiv arena for store og spektakulære kulturevents. Vi har for lengst tatt tematikken kultur & næring ut av seminar-lokalene, helt enkelt fordi dette en sfære hvor det ligger store muligheter for en destinasjon som Beitostølen, uttalers sjefskirurg Bjørn B Jacobsen i DestinasjonsKirurgene.

«Location Beitostølen»


Bjørn B Jacobsen (til høyre) sammen med Finn Bjelke. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

DestinasjonsKirurgene har utviklet et «Location Beitostølen»-konsept, som handler om å tilrettelegge Beitostølen for alle typer spillefilm- og reklamefilmproduksjoner, samt fotoshoots for PR og reklame.

– Dette er viktig både for den umiddelbare effekten og omsetningen disse produksjonene genererer, og så er det alltid spennende å kunne utvikle disse samarbeidene, der vi bygger PR-konsepter og «joint ventures» til glede for alle, med de langsiktige PR-verdiene som ligger i dette både for Beitostølen som destinasjon og for filmproduksjonene vi samhandler med, uttaler Jacobsen.  

Førpremieren av Karsten&Petra var den tredje store filmvisningen i alpinbakken på Beitostølen, der de tidligere blant annet har hatt en meget populær visning av den ultimate Disney-suksessen Frozen, en produksjon som fikk Disney-sjefene til å hente frem de de store smilene og superlativene.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her