Four Roses nett

Four Roses med ny design

Four Roses I november lanserer den amerikanske bourbonprodusenten Four Roses sin Yellow Label med nytt flaskedesign. Den nye flasken markerer destilleriets 120-årsjubileum og er mer stilren og moderne enn den foregående. Fire roser er trykket direkte inn i glasset på den nye flasken - som en illustrasjon på den spesielle historien om hvordan Four Roses ble til.

Publisert

For litt over 120 år siden forelsket Paul Jones jr. seg hodestups i en vakker sørstatsjente. Han sendte henne et frierbrev, hvorpå jenta sendte beskjed om at hennes endelige avgjørelse ville falle på det forestående ballet: Svarte hun ja, ville hun bære en bukett med fire roser. Kvelden kom og den vakre jenta ankom i sin praktfulle ballkjole med en bukett av fire roser.

Grunnla destilleri

Historien slutter med at Mr. Jones jr. grunnla et bourbondestilleri som han kalte nettopp Four Roses, som et symbol på sin takknemlighet og hengivne kjærlighet.

- På bakgrunn av denne historien kan vi vel si at Four Roses er en bourbon med en romantisk historie, sier Heidi Stumo, Brand Manager i Brand Partners.

Menn vil også ha roser

I en undersøkelse utført av InFact på vegne av Brand Partners tidligere i år, svarer over halvparten at de synes whisky er en maskulin drikk. En annen undersøkelse foretatt på vegne av Four Roses, viser parallelt at annenhver norske mann synes det er romantisk å få roser.

- Tradisjonelt har det vært menns oppgave å kjøpe blomster til sine kjære, men nå ser det ut til at menn i større grad tillater seg å være litt mykere i kantene. Å balansere menns gryende begeistring for roser med en maskulin bourbon, kan vise seg å bli den perfekte julegaven, sier Stumo.

I julen er det tid for å kose seg litt ekstra med god mat og godt drikke. For mannen som har alt eller som ikke vet hva han ønsker seg, kan Four Roses Yellow Label være både en romantisk og smakfull overraskelse under treet.

Four Roses Yellow Label Bourbon

* Lagret i fire år på nye amerikanske eikefat

* Har en alkoholstyrke på 40 prosent

* Duft: Fruktig og lett krydder med duft av blomster, honning og vanilje.

* Smak: Friskfrukt med anslag av pære og eple. Smaksrik og rund med hint av krydder og eik. * Lang og behagelig avslutning.

* Pris: 299 kroner (Vinmonopolet)

Powered by Labrador CMS