Foto: Fjordland

Fjordland utvider Litt Mat-serien

Fjordland fortsetter satsingen på spiseklare mellommåltider for folk på farten, og utvider serien med nye varianter.

Publisert

– Fjordland henter inspirasjon fra utlandet og videreutvikler Litt Mat-serien med nye smaker. Vi ser at serien med spiseklare mellommåltider som skal nytes kalde, er et meget godt tilbud til de som ønsker et lite, smaksrikt måltid på farten, sier markedssjef Ellen Molstad Dale.

Foto: Fjordland

Lanserer internasjonal mattrend i Norge

Smoothie Bowl, er en trendy og spiseklar innovasjon, basert på 100% frukt og bær, med granolatopping som skal spises med skje. Fjordland lanserer, som de første i Norge, en serie tykke og fiberrike smoothies i beger, med rene blandinger av frukt og bær. Granolablandingen er med tørkede blåbær og jordbær, og skje følger med i lokket.

Foto: Fjordland

Litt Mat Smoothie Bowl lanseres i tre varianter; Rød: Jordbær, mango, appelsin og banan, Blå: Blåbær, jordbær, eple og banan, og Gul: Mango, ananas, banan og ingefær.

Flere smaksalternativer for folk på farten

Litt Mat Salater er en serie spiseklare salater tilpasset et mellommåltid, som skal nytes kalde. Salatrettene inneholder naturlige råvarer og kombinasjoner av korn, bønner, linser og grønnsaker, i tillegg til dressinger. Gaffel følger med. Rettene er egnet for vegetarianere, og enkelte er også tilpasset veganere. Salatene har et lavt innhold av mettet fett, i tråd med retningslinjene fra Helsedirektoratet.

I tillegg til variantene som er i handelen allerede (Thaisalat og Pastasalat), lanseres to nye varianter som begge er veganske: Byggsalat, inspirert av nordiske råvarer, og Bønnesalat med quinoa, inspirert av råvarer og smaker fra Mexico.

Byggsalat inneholder blant annet bygg, spelt, havre, gulrot, fennikel, gresskar, sjalottløk og timian. En fepledressing følger med.

Bønnesalat med quinoa, inneholder blant annet fire ulike typer bønner, quinoa, mais, paprika, sjalottløk og koriander. En avokadodressing med 64 % avokado følger med.

– Vi er sikre på at et bredere, og mer tilrettelagt tilbud til «på farten» kundene med synlig plassering, gir et høyt omsetningspotensial for handelen. God holdbarhet på produktene, bidrar også til bedre svinnkontroll i en ellers hyperfersk kategori, sier markedssjef Ellen Molstad Dale i en pressemelding.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS