Arkivfoto

Fire nominasjoner til The European Coffee Awards

Starbucks er nominert i hele fire kategorier i kåringen The European Coffee Awards 2018, deriblant som beste kaffekjede i Norden.

Publisert

Starbucks er nominert i følgende kategorier:

Beste kaffekjeden - Vest-Europa

Beste kaffekjeden - Norden

Beste kaffekjeden - UK & Irland

Mest etiske brand – Europa

Søkelys på bærekraft

– Nomineringene viser at vi jobber godt i de nordiske landene. Vi er stolte over å være med i finalerunden og ekstra hyggelig er det at vi er nominert i kategorien for bransjens mest etiske brand. Vi har et betydelig søkelys på bærekraft i våre butikker. Denne nomineringen og anerkjennelsen gir oss i Starbucks ytterligere motivasjon i arbeidet med å skape et litt bedre og mer bærekraftig samfunn, sier administrerende direktør for i Starbucks Norge og Sverige, Maria Willumsen, i en pressemelding.

Allegras European Coffee Symposium

Allegras European Coffee Symposium er et prestisjefylt event, som en gang i året samler kaffebransjen. Det er 11. gang arrangement arrangeres, og det bringer sammen tusenvis av profiler fra bransjen, toppledere, forelesere og professorer.

«På eventet deles ny innsikt og man diskuterer utviklingstrekk i bransjen og samfunnet. De som er blitt nominert er blitt stemt frem fra mer enn 100 bransjeeksperter og man tar i nominasjonene hensyn til merkevarestyrke, kaffekvalitet, tjenestekvalitet, forbrukerengasjement, innovasjon og ytelse. Prisen «Mest etiske brand» er basert på stemmegivning knyttet til blant annet etiske betraktninger, lidenskap for industrien, resultater som har bidratt til å utvikle bransjen, aktiviteter som er iverksatt utenfor selskapet, samt utvikling av ansatte», heter det i pressemeldingen.

Prisene blir delt ut under en gallamiddag i Milano den 29. november.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Umoe

Umoe Restaurants er ett av Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på over fem milliarder kroner og 9000 medarbeidere, fordelt på over 430 restauranter og kaféer i Skandinavia.

Umoe Restaurants driver kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, Leon, TGI Friday's og Blender, som blant annet består av Cafe Opus, La Baguette og Eataly.

Umoe Restaurants er eid av Umoe AS, hvor majoritetseier er Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Sammen med HMSHost eier Umoe Restaurants også HMSHost-Umoe Food & Beverage Company, som drifter serveringssteder på flere flyplasser i Norge.

Gjennom selskapet Togservice, drifter Umoe også servering på norske togstrekninger.

Les mer på Umoerestaurants.com

 

Powered by Labrador CMS