Du er her

Figgjo samarbeider med Tim Wendelboe

Figgjo lanserer serien Figgjo Oslo. Produktserien hyller kaffekulturen i hovedstaden, og er utviklet i tett samarbeid med barista Tim Wendelboe. Wendelboe er en av de mestvinnende norske baristaer i VM, NM og andre mesterskap.
Av admin
Publisert 15.09.2015 06:30

Tim Wendelboe i aksjon i sine lokaler på Grünerløkka. (Foto: Figgjos brosjyre)

Han mener at Figgjos nye kaffekonseptet er innovativt og bringer frem aroma, smak og kvalitet på kaffen – på linje med det vi kjenner fra vinsmaking.


Endrer kaffe opplevelsen

Figgjo Oslo.

– De nye kaffekoppene til Figgjo endrer kaffeopplevelsen totalt. Ved å bruke de tre forskjellige koppene kan jeg fremheve hver enkelt kaffes unike smaker og forsterke mine gjesters smaksopplevelse, uttaler Wendelboe.

Tim Wendelboe driver sitt eget sted som også bærer hans navn på Grünerløkka i Oslo. Der har han sitt eget kaffebrenneri, en espressobar og opplæring av kaffebrygging.

Tim Wendelboe.

Wendelboe brenner bokstavelig talt for god kaffe, og deler gjerne sin kompetanse med gjester som er kvalitetsbevisste kaffedrikkere, tørste på kaffeinnovasjoner og mer kunnskap om faget.


Utfordrer kaffetrender

Figgjo Oslo er en ny produktfamilie som fanger opp og utfordrer kaffetrender. Produktfamilien gir deg muligheten til å formidle og skreddersy opplevelsen av kaffens aroma på en ny og spennende måte. Figgjo Oslo bidrar til at totalopplevelsen på ditt spisested blir enda bedre.

Det nye kaffekonseptet består av tre kopper og en kanne, som erstatter den tradisjonelle koppen. De tre spesielle koppene, som alle rommer 20 cl, forsterker smaksopplevelsen på hver sin måte. Kannen på 30 cl, er beregnet på enkeltservering. Designet på kannen gjør at kaffen kan brygges direkte i kannen. I sum skaper Figgjo Oslo en seremoni for kaffedrikking på ditt serveringssted.

Saken fortsetter under bildet

Figgjo Oslo.


En kaffehovedstad

Figgjos nye kaffekonsept er oppkalt etter Oslo, en av verdens ledende kaffehovedsteder. Oslo er markedsledende for utviklingen og foredlingen av svart kaffe - en kopp foran Seattle og Wien, Havanna og Melbourne, Lisboa, Sao Paulo og Taipei.

Tim Wendelboe mener at det å lage kaffe kan sammenlignes med å lage mat. Suksess krever gode råvarer, riktig utstyr og gode teknikker. Wendelboe opererer i opplevelsesmarkedet - akkurat som Figgjo.

Les mye mer om Figgjos samarbeid med Tim Wendelboe – og hvert enkelt produkt, i oktoberutgaven av Horeca (nummer 6 2015)


Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"