Du er her

Første hotell i Europa med ny profil

I fjor ble det kjent at Best Western Hotels skulle få ny logo, og det er et skandinavisk hotell som er først ute med den nye logoen i Europa.
Av Morten Holt
Publisert 01.04.2016 08:00

Best Western Plus Prince Philip i Skärholmen i Stockholm fikk nemlig denne uka opp sitt nye fasadeskilt med ny logotype.

Mer moderne utseende

Best Western har i løpet av de siste to årene utviklet en ny profil med et mer moderne utseende, som skal tiltrekke seg en bred kundebase og vise selskapets positive utvikling de siste ti årene. Innføringen av et nytt Master Brand og unike logoer for hvert varemerke kommuniserer endringene og tydeliggjør kombinasjonen av den enkeltes unike hotell med styrken av en stor kjede», heter det i en pressemelding.

Oppgradert hotell

Best Western Plus er navnet på de hotellene som tilbyr det lille ekstra. Fra det å ha god beliggenhet til at det skal være moderne utstyrt. Hotellene er designet for å tilfredsstille både forretnings- og privatreisende.

En av kjedens mange stockholmshoteller og et av de nyeste tilskuddene, Best Western Prince Philip, har ventet i spenning på å få vise frem skiltene med den nye merkevaren.

– Endelig er skiltene på plass. Nå føles det som at vi er et Best Western hotell på ordentlig. Det føles bra at vi samtidig oppgraderer hotellet med en ny lobby og restaurant, sier hotelldirektør på Best Western Prince Philip, Tahir Bouchaib.

125 skandinaviske hotell

Best Western Plus-logoen viderefører merkets tradisjonelle røde farge, inneholder signaturen BW og legger mer vekt på ordet «Plus» med en smal linje. Diamantformen er inspirert av formen på en mobilapp og viser et mer premium-produkt.

– Det føles stort å få se vår nye Best Western Plus-logo på et hotell i virkeligheten. Produksjonen er i full sving med å få opp skilt på de resterende 125 hotellene i Skandinavia, sier Tommy Evin, direktør for markedsføring ved Best Western Hotels & Resorts i Skandinavia.

Best Western Hotels & Resorts har under sitt Master Brand samlet seks forskjellige merker; Best Western, Best Western Plus, Best Western Premier, BW Premier Collection, Executive Residency og Vib.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Faktaboks

Best Western Hotels & Resorts Scandinavia

Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia er en medlemsorganisasjon med drøyt 130 privateide Best Western-hoteller i Norge, Sverige, Danmark og på Island.

Best Western Hotels & Resorts Scandinavia ledes av Johan Kukacka, mens Hege Ramm er kjedens leder i Norge.

Les mer på Bestwestern.no

Best Western International

Totalt finnes det over privateide og -drevne 4000 Best Western-hoteller i 110 land, noe som gjør hotellkjeden til verdens største hotellfamilie. 

Best Western skiller seg fra tradisjonelle franchise-kjeder fordi den drives på non-profit basis.

Best Western lar sine medlemshoteller beholde sin individualitet og sitt særpreg, o samtidig tilbyr hotellene alle de tjenester som kun en internasjonal full-service hotellkjede kan; et globalt reservasjonssystem som er integrert helt ned på hotellnivå, markedsføring og salg, innkjøp, opplæring, kvalitetssikring og branding.

Best Western er 3- eller 4-stjerners hoteller som tilbyr rimelig overnatting til en høy standard og alle fasiliteter som alltid er inkludert på Best Western hotellene.

Best Western Plus er 4-stjerners hoteller med utvidet hotelltjenester og krav til interiør som gir et oppgradert hotellopphold.

Best Western Premier er eksklusive hoteller som tilbyr luksus til riktig pris og har ekstra høye krav til service, atmosfære, innredning og design.