Du er her

Få forsprang på de store kjedene

«Cinch» er en menystyringsløsning som gjør opplevelsen bedre for restaurantgjesten. Samtidig gjør den hverdagen mer effektiv for servitøren og mer lønnsom for serveringsstedet.
Av Redaksjonen
Publisert 02.12.2019 06:02



Cinch Menu er en intuitiv og avansert app for kelneren, kjøkkensjefen og restauranteieren. Tilgjengelig på iPhone, iPad, Android og web.

Cinch Web (websidene) er bedriftens ansikt på nettet, oppdatert direkte fra Cinch Menu appen.

Cinch Play er en media player for digitale skjermer som styres med Cinch Menu.  Viser alltid oppdaterte menyer og slideshow.

Cinch Pay er bestillings- og betalingsappen, som også er tilrettelagt for tips.

Les mer på Cinchmenu.com

Øk eksponering, effektivitet og profitt

– Mange tror at store kjeder og de største aktørene vil ta over de fleste spisesteder om få år.  Hvis du benytter deg av modulene i Cinch, vil du kunne gjøre noe med det. Øk eksponering, effektivitet og profitt, samt få tid til å gi gjestene god, personlig service. Maten smaker bedre når gjesten koser seg og slipper å vente unødig på service, uttaler Morten Bilet (bildet), en av dem som står bak nyskapningen.

– Erfaring viser at gjester venter unødig lenge på drikke. Regningen tar også lang tid etter at gjesten er klar til å gjøre opp for seg. Prioriteten faller ofte på å få maten ut fra kjøkkenet, og ikke å få ekstra drikkesalg. Mersalg av drikke og dessert gjør at du kan regne med en økning i omsetningen på 12-27%. Systemet gir visning av alkoholholdig drikke i menyen og på skjermer i lokalet, som igjen gir økt salg, sier Bilet.

Menyen i skyen


Einar Breen i Cinch. (Foto: Cinch)

Cinch er en løsning som gjør det mulig for spisesteder i alle størrelser og konkurrere med viktige konkurransefortrinn, og det er ikke bare en bestillings- og betalingsløsning.

Facebook og Googles løsninger er noe som Cinch integrerer med og drar nytte av.  Sosiale medier er stadig viktigere for markedsføring. Med Cinch kan du legge inn menyen med priser, allergen og ingredienser en gang. Cinch kan laste det opp til sosiale medier i tillegg til egen webside med hele menyen (sosiale medier kan ikke vise alkohol).

Økt fokus på matsvinn og dietter 

Med Cinch kan du også minske matsvinn og ta hensyn til spesielle behov.

Ved bruk av «push notifications» kan du tilby gjester mat som ellers blir kastet til redusert pris – eller gratis.

Er det spesielle ingredienser en gjest ikke tåler, kan dette filtreres ved bruk av appen.

Cinch har også JIT (just in time), der du kan bestille med eller uten bord (takeaway). Betalingen skjer i appen. Det beste av alt er at det er en del av hele systemet, så du trenger ikke eget POS-system.  Betaling skjer uten risiko til restauranten, kommer ikke kunden får du likevel betalt.

Les mer om Cinch (Sin-sj) på Cinchmenu.com

Les også mer i siste utgaven av magasinet Horeca (nummer 7 2019)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca